طراحی حیاط ویلا: بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه را در شیراز ببینید

به گزارش مینی نت، جاذبه های گردشگری روزبه روز تغییر می نمایند و مدرن تر می شوند اما اگر دوست دارید باغی شبیه باغ های معلق بابِل را در ایران ببینید با ما همراه باشید.

طراحی حیاط ویلا: بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه را در شیراز ببینید

جهت دریافت خدمات طراحی حیاط ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

این روزها مسئولین شهرهای توریستی از جمله شیراز اقدامات متفاوتی را برای جذب توریست انجام می دهند تا در کنار مکان های تاریخی، فرهنگی، مذهبی و طبیعی فضایی تازه را برای مسافران فراهم نمایند. یکی از این اقدامات، ایجاد فضای سبزی متفاوت با عنوان بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز است. با خبرنگاران همراه باشید.

بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه در شیراز

محیط زیست در چند دهه اخیر به علت صنعتی شدن شهرها، ترافیک های شدید و آلودگی هوا دستخوش تغییرات بسیاری بوده است. شهرداری شیراز با همکاری مهندسان داخلی توانسته اند یک اثر زیبا و تماشای را در این شهر تاریخی به وجود آورند که نه تنها در ایران بلکه در خاورمیانه هم بتواند سروصدا کند و از آن به عنوان بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه نام برده گردد. این باغ از طریق معماران برتر ایرانی ساخته شده است.

باغ عمودی چیست؟

باغ عمودی یک تکنیک برای کاشت گیاهان بر روی پنل های عمودی معلق یا متصل به دیوار از طریق شیوه کاشت هیدروپونیک (شیوه کاشت گیاه بدون خاک) است. دیوار سبز از زمان تمدن های باستان استفاده می شد. دیوار های سبز تا چندین دهه می تواند دوام داشته باشد و طبیعت را وارد زندگی روزانه ماشینی انسان کند. باغ عمودی قابل استفاده در لابی هتل ها، دفاتر، شرکت ها، حیاط خانه ها، فضای داخلی خانه ها، راه پله ها، روف گاردن و غیره است.

روش آبیاری بهینه

شاید این سوال پیش بیاید که با وجود کم آبی و بحران های خشکسالی، چرا باید همچین مجموعه ای ساخته گردد! اما مهندسان این پروژه به این موضوع هم فکر کردند و برای آبیاری گیاهان از روش های نوین آبیاری نیز استفاده شده است. این روش نه تنها مشکل کم آبی را تشدید نمی کند بلکه سبب می گردد تا طول عمر گیاهان هم در این باغ افزایش یابد.

قطعات بزرگترین باغ عمودی خاورمیانه

حدود 600 قطعه از نمای این برج با استفاده تکنولوژی های خاص در شیراز ساخته شده است که روی نمای این برج قرار می گیرد. مساحت این باغ 3 هکتار بوده و عطر خوش و رایحه دل نشین بهار نارنج شیراز در طبقات این باغ بزرگ عمودی خاطره ای به یادماندنی را برای خانواده ها و مسافرانی رقم خواهد زد که برای بازدید با این باغ می فرایند.

اگر به جاهای تماشای ایران علاقه دارید، مطلب بهشت گمشده ای در مشهد را بخوانید.

پیشنهاد مطالعه: برای تماشا مطالب بیشتر از توریستی، آبشار یخی خور نزدیک ترین نقطه به تهران را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 25 تیر 1401 بروزرسانی: 25 تیر 1401 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 2050

به "طراحی حیاط ویلا: بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه را در شیراز ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی حیاط ویلا: بزرگ ترین باغ عمودی خاورمیانه را در شیراز ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید