تور هلند ارزان: بهترین جاذبه های گردشگری هلند - بخش دوم

به گزارش مینی نت، کشور هلند به عنوان سرزمین شناخته می گردد. از همین رو، هر ساله گردشگران و مسافران بسیاری از این سرزمین و جاذبه های آن تماشا می نمایند.

تور هلند ارزان: بهترین جاذبه های گردشگری هلند - بخش دوم

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های گردشگری کشور هلند را به شما معرفی کنیم.

6- آسیاب های کیندردیک

The Windmills of Kinderdijk

در ریور نورد بین روتردام و دوردرخت، روستای مشهور و شناخته شده کیندردیک قرار گرفته است. در پی سیل روز سینت الیزابت در سال 1421 میلادی و دیده شدن یک گهواره کودک بر روی آب های این رودخانه، این مکان به عنوان کیندردیک یا سد بچه ها نام گذاری شده است. با این حال، یکی از جاذبه های گردشگری برجسته و شناخته شده این مکان، آسیاب های بادی آن است که قدمت آنها به قرن هیجدهم میلادی باز می گردد. این مکان، به عنوان میراث دنیای یونسکو به ثبت رسیده است. در کیندردیک، نوزده آسیاب وجود دارد که بین سال های 1722 تا 1761 میلادی ساخته شدند. این ها، بزرگترین مجموعه آسیاب بادی هستند که در کشور هلند وجود دارند.

7- پارک ملی دی هوگ ولووی

De Hoge Veluwe National Park

کشور هلند که کشوری نسبتا کوچک است، دارای یکی از متنوع ترین برنامه های پارک ملی در سرتاسر دنیا است. بزرگترین پارک ملی در کشور هلند، پارک ملی دی هوگ ولووی است که بین آرنهم و آپلدورن قرار گرفته است. این پارک ملی دارای مساحتی نزدیک به چهارده هزار هکتار است و بزرگترین منطقه حفاظت شده طبیعی در کشور هلند به شمار می رود. علاوه بر تمام این موارد، این پارک ملی، محبوب ترین مقصد در میان افراد محلی و گردشگران برای گردش و لذت بردن از طبیعت محسوب می گردد. این مکان دارای درختان های متراکم در سمت شمالی و پارک مجسمه سازی بسیار شگفت انگیز است. این پارک، محل شکار و جز املاک دولتی بوده و امروزه دارای آهوهای زیادی است. این پارک ملی دارای موزه کرولر مولر است که دومین مجموعه بزرگ از آثار ون گوگ را در خود جای داده است.

8- دریاچه آیسل

The Ijsselmeer (Zuiderzee)

در میان روستاهای بسیار زیبا در کشور هلند، دهکده های کوچکی قرار دارند که در کنار دریاچه آیسل قرار گرفته است. این شهرها و روستاهای کوچک در دوره طلایی آمستردام رشد پیدا کردند. این مکان ها در آن دوره، به اقیانوس اطلس دسترسی داشتند و به عنوان مرکز تجارت و ماهیگیری رونق یافتند اما کم کم، اهمیت خود را از دست دارند. به نظر می رسد که زمان در این مکان ایستاده است و روستاهای ماهیگیری مارکن و بنادر دریایی ولندام و اینخویزن دارای خانه های رنگین بسیار زیادی هستند که به فروشگاه یا موزه تبدیل شدند.

9- آب بندهای دیدنی زیلند

Delta Works: Zeelands Spectacular Dikes

زیلند، دارای چندین جزیره و شبه جزیره است که در جنوب غربی کشور هلند قرار گرفته است. این مکان، محل دلتاهای رودهای راین، ماس و اسخلده است. بسیاری از این منطقه ها، دارای ارتفاعی کمتر از سطح آب دریا دارند و از همین رو، وابستگی زیادی به آب بندها و بعلاوه تکنیک های مدرن پیش گیری از سیل دارند. زمانی که در این منطقه ها سفر می کنید، نشانه هایی از پروژه های مهندسی شده بسیار بزرگی را مشاهده خواهید کرد. این سازه های بزرگ که در اصل، سدهای با تکنولوژی بالا به شمار می فرایند، می توانند آب های ورودی از دریای شمال به خورهای این منطقه را کنترل نمایند. این پروژه های بزرگ که شامل سدها، آب بندها، دریچه های تخلیه، سدهای متحرک و موانع خیزآب است که هزینه ای بیش از 7 میلیارد دلار داشته است و یکی از هفت عجایب دنیای مدرن شناخته می گردد.

10- والکنبورگ

Historic Valkenburg

کشور هلند، دارای جاذبه های تاریخی متعددی است که برای کسانی که علاقه به تاریخ دارند، جالب توجه است. قلعه زیبا و کوچک والکنبورگ در دره زیبا و تماشایی گیول قرار گرفته است و تنها قلعه قرار گرفته بر روی تپه کشور هلند به شمار می رود. این قلعه، مکان بسیار محبوبی برای تعطیلات به شمار می رفته است. علاوه بر ویرانه های قلعه قرن دوازدهمی کسل راک، کلیسای قرن چهاردهمی سینت نیکولاسکرک نیز وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر، بازار کریسمسی آن است که در درون راهروهای قدیمی ورودی و خروجی قلعه برگزار می گردد.

11- قلعه دی هار

De Haar Castle

قلعه دی هار در نزدیکی شهر قدیمی و دوست داشتنی اوترخت قرار گرفته است. شهر اوترخت، چهارمین شهر بزرگ کشور هلند محسوب می گردد. قلعه دی هار، بزرگترین قلعه در کشور هلند است. این قلعه تماشایی به وسیله معمار مشهور هلندی به نام پی جی اچ سایپرس ساخته شده است. این قلعه نیازمند زمین بسیار بزرگی بوده است. این قلعه بر روی پارک دویست و پنجاه هکتاری قرار گرفته است و از همین رو، کل روستای هارزویلنس از این مکان به جای دیگری منتقل شده بودند. در حالی که قلعه اصلی در قرن چهاردهم میلادی ساخته شده است اما این سازه تازه در سال 1892 میلادی ساخته شده و مکانی تماشایی و مجذوب کننده است. در داخل این قلعه، مجموعه بی نظیری از عتیقه ها، اثاثیه ها، نقاشی ها و غیره وجود دارد. البته، جالب توجه ترین بخش قلعه، باغ های زیبا و دلنشین آن هستند.

منبع: فوت و فن / planetware.com
انتشار: 6 آذر 1400 بروزرسانی: 6 آذر 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1830

به "تور هلند ارزان: بهترین جاذبه های گردشگری هلند - بخش دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند ارزان: بهترین جاذبه های گردشگری هلند - بخش دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید