آیا مدیران صدا و سیما گربه دوست ندارند؟

به گزارش مینی نت، کیانوش عیاری کارگردان باسابقه و محبوب سینما و تلویزیون در گفت وگو با مجله فیلم امروز از سانسور عجیب بعضی از بخش های سریال 87 متر گفته است.

آیا مدیران صدا و سیما گربه دوست ندارند؟

تقریباً سه ماه قبل کیانوش عیاری در مصاحبه ای با ماهنامه فیلم امروز درباره موضوعات مختلفی صحبت نموده بود و در بخشی از صحبت هایش خاطراتی از ممیزی ها و سانسورهای سریال 87 متر را بازگو می نماید که طی روزهای اخیر این بخش از گفت وگوی آن ها در شبکه های اجتماعی دست به دست می گردد و حتی واکنش مسئولان صدا و سیما را هم در پی داشته است.

کیانوش عیاری گفت: ما در محله ای ضبط داشتیم که پر از گربه بود. من این حماقت را نکردم که گربه ها را به خانه ای که لوکیشن فیلم برداری بود، بیاورم اما آشپزخانه پنجره ای داشت که گربه ها همواره پشت آن بودند. عجیب این جا بود که ممیزهای محترم از ما خواستند صحنه های تمام گربه ها را حذف کنیم؛ چه در حیاط، خیابان و هرجای دیگر باشند. او در تکمیل صحبت هایش بیان می نماید میخواهد برای پیگیری این سانسورها پیش رییس صداوسیما برود تا از او درباره چنین ممیزی های سخت گیرانه ای بپرسد. عیاری ادامه می دهد: من می خواهم پیش آقای جبلی بروم و این را بگویم که گربه مثل سگ نیست تا مثلا بگویید از نظر شریعت مسئله ای برای تلویزیون ایجاد می نماید. همه جای ایران پر از گربه است در یک روستا یک پیرزن غذا می خورد و یک گربه کنارش نشسته و غذا می خورد. اصولاً هم ثابت شده بچه هایی که با حیوانات بزرگ می شوند، بچه های بهتری هستند.

روابط عمومی شبکه یک سیما در این ارتباط پاسخ داده و اعلام نموده است: برخلاف ادعای آقای عیاری سابقه پخش سریال های مختلف از تلویزیون حاکی از آن است که نشان دادن عادی بعضی حیوانات مانند گربه و پرندگان در آثار نمایشی محل اشکال و حذف نیست، بلکه نمایش تصاویر مکرر، غیرضروری و نابجا در صحنه هایی از سریال برای نشان دادن رفت و آمد حیوانات در محیط خانه از سوی بازبین تذکر داده شده است. بعضی تصاویر مانند غذا دادن به گربه در سریال از سوی بازبین ایراد گرفته نشده و صرفا تصاویر مکرر محل اشکال بوده است.

چندی پیش نیز در یکی از برنامه های شبکه دوم سیما، کارشناس برنامه از فواید نگه داری حیوانات خانگی گفته بود که این اظهارات تا روزها باعث بحث و گفت وگو میان افراد و گروه های مختلف شد. تا به امروز بارها شاهد نمایش حیواناتی مانند گربه و بعضی پرندگان در سریال های تلویزیونی بوده ایم، اما به نظر و با توجه به بیانیه روابط عمومی شبکه یک، مسئولان صدا و سینما با نمایش گربه به عنوان حیوان خانگی یا دست آموز مشکل دارند.

داستان سریال 87 متر درباره دو خانواده به نام های پوردورانی و خلیلی است. علیرضا پوردورانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش خانه ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می نمایند، اما روز اسباب کشی متوجه می شوند که خانه به فرد دیگری به نام رجب خلیلی نیز فروش رفته است! رجب به همراه پسر، همسر و دو دخترش، صبح زودتر از پوردورانی ها به خانه رسیده و وسایل شان را چیده اند، اما با رسیدن خانواده دوم ماجرای کلاهبرداری عیان می گردد و این سرآغاز اتفاقات سریال است.

مجموعه تلویزیونی 87 متر به سفارش تلویزیون در 40 قسمت 45 دقیقه ای فراوری شده است و قرار بود در پاییز سال جاری روی آنتن برود، اما چنین نشد و فعلاً خبری از زمان دقیق پخش آن در دسترس نیست.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1929

به "آیا مدیران صدا و سیما گربه دوست ندارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا مدیران صدا و سیما گربه دوست ندارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید