معافیت مدارس از پرداخت هزینه برق مشروط به رعایت الگوی مصرف است

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، تربیت بدنی و ورزش کارکنان در اولویت قرار گرفته است.

معافیت مدارس از پرداخت هزینه برق مشروط به رعایت الگوی مصرف است

وی ادامه داد: در وزارت آموزش و پرورش در بین جامعه فرهنگیان و همکارانمان، این موضوع از اولویت بیشتری برخوردار است. برای همکاران خانم ما این موضوع اهمیت بیشتری دارد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: تربیت بدنی در کشور ما به دلیل نبود امکانات و فضای مناسب برای خانم ها نسبت به آقایان از محدودیت های بیشتری برخوردار است بنابراین اجرای این مصوبه را در مرحله اول برای خانم ها در آموزش و پرورش شروع کردیم.

بطحایی گفت: بدین ترتیب امکانات، سالن ها و فضاهای ورزشی که در اختیار وزارت آموزش و پرورش است، در هفته دو ساعت در اختیار بانوان قرار خواهد گرفت تا به تدریج بتوانیم به این سمت برویم که همکاران خانم ما ورزیدگی و سلامت لازم را حفظ نمایند تا از عهده کارشان به خوبی بربیایند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه از زمانی که برق مدارس یارانه ای شده، استفاده برق در مدارس سه برابر شده است، توضیح داد: داده های مطمئنی در این زمینه در اختیار بنده قرار ندارد اما تقریبا یقین دارم که چنین اتفاقی نیفتاده است.

وی با تاکید بر اینکه معافیت مدارس از پرداخت هزینه برق مشروط به اجرای الگوی مصرف است گفت: اگر مدارس در حد الگوی مصرف، برق مصرف داشته باشند، از پرداخت هزینه معاف می شوند.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: مدارسی که بیش از الگوی مصرف، برق مصرف نموده باشند، باید هزینه آن را بپردازند بنابراین این قید قانونی، مصرف برق در مدارس را کنترل می نماید؛ البته این موضوع را پیگیری می کنیم تا اسرافی رخ ندهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 110

به "معافیت مدارس از پرداخت هزینه برق مشروط به رعایت الگوی مصرف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت مدارس از پرداخت هزینه برق مشروط به رعایت الگوی مصرف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید