برطرف معضلات شهری آبادان در سطح شهرستان و استان ناممکن است

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، عبدالله کعبی عصر امروز در مراسم کلنگ زنی پروژه احداث پارک خطی آبادان با بیان اینکه سازمان منطقه آزاد اروند تنها سازمانی است که به ما در انجام پروژه ها و بهبود وضعیت شهری یاری نموده، اضافه نمود: 13 ماه از کارکرد دوره پنجم شورا می گذرد و ما به دلیل مسائل مختلف به ویژه کمبود بودجه و اعتبارات نتوانسته ایم کار چندانی از پیش ببریم، کارکنان شهرداری سه ماه حقوق معوقه طلب دارند و این سبب بی انگیزه گی آنها در انجام مسئولیت هایشان شده است.

برطرف معضلات شهری آبادان در سطح شهرستان و استان ناممکن است

وی با اشاره به سابقه و قدمت آبادان اظهار کرد: اعضای شورای شهر مایل به انجام کار هستند، شهردار بومی و جوان نیز می خواهد کار کند، اما وقتی پولی نیست چه کاری از او برای انجام ساخته است؟ انتظار می رود تا مسئولان منطقه آزاد اروند نه تنها در چنین پروژه هایی بلکه به صورت معین یک سرفصل اعتباری برای شهرداری تعریف کند تا بتوان با این اعتبار اقدامات بهتر و بیشتری انجام داد، تنها با تعریف پروژه نمی توان مسائل شهر را حل کرد.

کعبی توضیح داد: در خوشبینانه ترین شکل ممکن حداقل چهار سال زمان احتیاج است تا پروژه هایی را که شهرداری عملیات احداث آنها را شروع نموده به ثمر بنشیند و وضعیت شهر کمی خوب گردد، اعضای شورای شهر نیز از وضعیت فعلی رضایت ندارند اما با دست خالی و با انبوهی از مسائل نمی توان کاری از پیش برد؛ از مسئولان می خواهیم به یاری شهرداری بیایند، حل مسائل شهری آبادان در سطح شهرستان و استان امکان پذیر نیست، مسئولان و به ویژه نمایندگان مردم در مجلس باید در پایتخت به دنبال دریافت اعتبارات و یاری به برطرف مسائل شهری آبادان باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر آبادان یادآور شد: مدیران پالایشگاه، پتروشیمی، گمرک، بندر و برخی دستگاهای دیگر نیز اگر بخواهند امکان یاری به شهرداری را دارند و ما امیدواریم که آنها بخواهند و یاری رسان شهرداری باشند.

کعبی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در بحث فضای سبز شهری با کمبود روبرو هستیم، گفت: بر اساس استانداردهای جهانی، ما در بحث فضای سبز شهری 40 تا 50 درصد کمبود داریم لذا انتظار می رود با یاری سازمان منطقه آزاد اروند سرانه 4 مترمربع فعلی فضای سبز شهری آبادان بهبود و افزایش یابد.

وی اضافه نمود: متاسفانه در بحث نظارت بر روند انجام کارها مسائلی وجود دارد لذا انتظار داریم که مدیرعامل سازمان منظر و فضای سبز، شهردار آبادان و مسئولان سازمان منطقه آزاد اروند بر حسن اجرای این پروژه و سایر پروژه ها نظارت بیشتر و دقیق تری داشته باشند، پیش تر شاهد آن بودیم که در پروژه های صورت گرفته در منطقه ذوالفقاری مردم به جای قدردانی از مسئولان گلایه شدید داشتند.

کعبی اظهار کرد: امید می رود تا پروژه امروز در مدت زمان تعریف شده 16 ماهه به اتمام برسد و مردم از آن بهره کافی را ببرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 87

به "برطرف معضلات شهری آبادان در سطح شهرستان و استان ناممکن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف معضلات شهری آبادان در سطح شهرستان و استان ناممکن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید