ایجاد کنسرسیوم های گردشگری برای رونق کسب و کار

به گزارش مینی نت، سازمان میراث فرهنگی از کنسرسیوم هایی که به صورت مشترک از توان دفاتر خدمات مسافرتی در جهت جذب گردشگر ایجاد گردد حمایت خواهد نمود.

ایجاد کنسرسیوم های گردشگری برای رونق کسب و کار

محمدابراهیم لاریجانی، مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز جمعه 26 مرداد در گفت وگو با خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: سازمان میراث فرهنگی آمادگی دارد تا دفاتر خدمات مسافرتی که قصد دارند از توان یکدیگر در راستای جذب گردشگر استفاده نمایند پشتیبانی و حتی در قالب شرکت در نمایشگاه ها از آن ها حمایت کند. البته این به معنای ادغام دفاتر با هم نیست بلکه پیشنهاد مشخصی است برای اینکه دفاتری که توان مالی بهتر دارند و یا دفاتری که در نیروی انسانی قوی تر هستند با هم همکاری نموده و به صورت مشترک به جذب گردشگر بپردازند و سازمان نیزاشتراک توانمندی ها را با هماهنگی فرابخشی با نهادها و دستگاه های دیگر از جمله وزارت امورخارجه با استفاده از امکانات و اختیارات حاکمیتی فعال کند.

او اضافه نمود: به عنوان مثال در خصوص ورود به بازار عمان، دفاتر خدمات مسافرتی سه استان هرمزگان، سیستان و بلوچستان و فارس می توانند با استفاده از توانمندی های مشترک خود حتی از دفاتر ضعیف تر و نوپاتر هم استفاده نموده و این بازار را فعال تر و عمده فروشی نمایند.

محمد ابراهیم لاریجانی همچنین گفت: با توجه به افزایش نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی بی شک تورهای خروجی گران تر گردیده و کاهش سفر های خروجی را به دنبال دارد اما جریان سفر قطع نمی گردد و مردم به سفرهای داخلی بیشتر رو می اورند از این رو میب ایست دفاتر خدمات مسافرتی بسته های سفرهای داخلی برای استان های کمتر دیده گردیده که تا کنون برای آنها تور تعریف نگردیده را تعریف نمایند.

او راه حل دیگر هرچه فعال تر شدن دفاتر خدمات مسافرتی در شرایط کنونی را حضور و فعالیت این دفاتر در بازارهای جدید شناسایی گردیده مطرح نمود و اضافه نمود: چون هزینه های سفر به ایران در شرایط فعلی 25 تا 35 درصد ارزانتر گردیده ،بهتر است دفاتر خدمات مسافرتی به سمت بازارهای جدید و شناسایی گردیده سوق پیدا نمایند و به جذب گردشگر بپردازند زیرا گردشگر فقط از اروپا به ایران نمی اید بلکه بازارهای جدید هم قابل توجه هستند.

مدیرکل دفتر تبلیغات و بازاریابی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حضور در فضای مجازی و بازاریابی دیجیتالی را به عنوان حرکتی نو توصیف کرد و اضافه نمود: به دلیل منسوخ شدن تبلیغات به روش های سنتی و هزینه بربودن آن، روش های جدید دیجیتالی جایگزین روش های منسوخ گذشته گردیده و دفاتر هم باید با یادگیری تبلیغات ویروسی و اشنایی با آن ها فعالیت خودشان را کیفی تر و افزایش دهند.

او گفت: معاونت گردشگری سازمان درهمین راستا از 24 تا 26 مردادماه امسال اقدام به برگزاری دوره آموزشی و برپایی 14کارگاه آموزشی در هتل لاله تهران نموده که در آن علاوه بر دفاتر خدمات مسافرتی ،شرکت های تبلیغاتی که تجربه مفیدی در این زمینه دارند نیز حضور دارند تا با تبادل تجربیات خود بتوانند فعالیت هایشان را در جهت رونق کسب و کار افزایش دهند.

لاریجانی همچنین خاطرنشان کرد: از دو ماه پیش به تمامی استان ها ابلاغ و اعلام گردیده تا بهترین استارت آپ ها و ایده ها را جمع آوری و شناسایی نمایند تا در نهایت در تهران بهترین ها احصا و انتخاب گردد.

او اضافه نمود: قرار است بخشی از این ایده ها را به صندوق کارآفرینی و بخشی دیگر را به دفاتر خدمات مسافرتی معرفی کنیم تا با استفاده از آن ها به کسب و کارشان رونق ببخشند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 12

به "ایجاد کنسرسیوم های گردشگری برای رونق کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد کنسرسیوم های گردشگری برای رونق کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید