100 هزار اردک چینی به جنگ ملخ های صحرایی پاکستان رفتند

به گزارش مینی نت، چین به تازگی اردک ها را به عنوان راه حل مقابله با ملخ های صحرایی مطرح نموده و صد هزار اردک را به همین منظور به کشور پاکستان ارسال نموده است.

100 هزار اردک چینی به جنگ ملخ های صحرایی پاکستان رفتند

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از تایمز، چین به تازگی راه چارهی برای آفت مخرب ملخ صحرایی پیدا نموده و آن را به کشور هایی که درگیر این آفت هستند، معرفی نموده است.

روز گذشته چین صد هزار اردک به پاکستان ارسال کرد با این امید که این اردک ها ملخ های صحرایی را که در پاکستان محصولات کشاورزی را می خورند، از بین ببرد.

گفته می گردد ملخ های صحرایی غذایی بسیار لذیذ برای اردک ها هستند و این اردک ها می توانند گله های ملخ را بخورند و مانع از خسارت آن به محصولات کشاورزی شوند.

پاکستان اوایل این ماه به واسطه هجوم این ملخ ها به کشور هشدار ملی اعلام نمود. با این شرح که هجوم ملخ ها در این کشور طی دو دهه گذشته بی سابقه بوده و امنیت غذایی این کشور را تهدید می نماید.

در این میان برخی اساتید دانشگاه چین در باره اینکه آیا این اردک ها می توانند در منطقه ای مثل پاکستان در مبارزه با ملخ ها مؤثر واقع گردد تشکیک ایجاد کردند.

آن ها می گویند اردک ها مناسب آب و هوای مرطوب و شرایط باتلاقی هستند و این اردک ها در منطقه پاکستان که خشک است، جواب نخواهد داد.

ژانگ استاد دانشگاه چین همچنان تاکید نموده است که استفاده از مواد شیمایی و آفت کش های بیولوژیک با استفاده از هواپیما بهترین راه چاره از بین بردن ملخ هاست.

لازم به ذکر است استفاده از اردک و غاز برای مقابله با برخی آفت ها در بخش کشاورزی رایج و مرسوم است. مثلا آفتی به نام اوروبانش دهه هاست خسارت بیش از 90 درصدی به مزارع صیفی می زند. هیچ دارویی برای مبارزه با آن پیدا نشده است و دانشمندان توصیه می نمایند که دو عدد غاز در یک هکتار می تواند این آفت را از بین ببرد.

آفت اوروبانش علف هرزی است که ریشه خود را به ریشه گیاه میزبان وصل می نماید و از آن استفاده می نماید. در حقیقت این یک سرطان گیاهی است. همین آفت همزمان لذیذترین غذا برای غاز محسوب می گردد.

به طوری که با وجود این غذا غاز ها هیچ غذایی را به آن ترجیح نمی دهند و بدین ترتیب آفت ها خورده می شوند و از بین می رود.

ملخ صحرایی آفتی است که سال گذشته به کشور ما حمله کرد. سال جاری نیز از یکی دو هفته گذشته به مناطق جنوبی کشور حمله این آفت در برخی نقاط گزارش شده است.

روز گذشته یکی از مسئولان منطقه خوزستان گفت: حمله این بار ملخ ها به جنوب کشور سه برابر سال گذشته است.

ایران تجربه تلخی را از هجوم ملخ ها دارد که یکی دو بار کشور را به قطحی برده است. به طوری که در اشعار شاعران هم بازتابی از این حمله ملخ ها وجود دارد. سعدی این چنین سروده است:

نه در کوه سبزی نه در باغ شخ

ملخ بوستان خورده مردم ملخ

همچنین فائو ملخ صحرایی را به عنوان مخرب ترین آفت در بخش کشاورزی معرفی نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 797

به "100 هزار اردک چینی به جنگ ملخ های صحرایی پاکستان رفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 هزار اردک چینی به جنگ ملخ های صحرایی پاکستان رفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید