گروسی: در صورت عدم توافق تا 20 مِی به ایران سفر خواهم کرد

به گزارش مینی نت، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که اگر طرف های مذاکره کننده در وین به توافق نرسند، او با مسئولان ایرانی در مورد بازرسی ها تبادل نظر خواهد نمود.

گروسی: در صورت عدم توافق تا 20 مِی به ایران سفر خواهم کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) به شبکه العربیه گفت که اگر طرف های مذاکره نماینده در وین تا پیش از تاریخ 20 ماه می به توافق نرسند او به تهران سفر خواهد نمود تا در مورد رسیدن به توافقی دیگر برای ادامه انجام بازرسی ها مصاحبه کند.

عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه و مذاکره نماینده ارشد ایران در مصاحبه های برجامی وین نیز روز آدینه به خبرنگار ان اچ کی در این خصوص گفته بود ایران امیدوار است پیشرفت کافی (در وین) حاصل گردد تا به تمدید (توافق با آژانس) احتیاجی نباشد، اما اگر احتیاج گردد، ایران در زمان مناسب تمدید را در نظر خواهد گرفت.

پیشتر وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا ابراز امیدواری نموده بود که واشنگتن بتواند به تفاهمی در مذاکرات وین دست پیدا کند تا بتوان توافق فنی میان ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی که در سرانجام ماه جاری میلادی منقضی می گردد را تمدید کرد.

اخیراً پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی بلومبرگ هم گزارش داد قدرت های جهانی در کوشش هستند تا توافق هسته ای با ایران را تا پیش از نیمه مه، قبل از موعد سرانجام توافق ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی احیا نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1609

به "گروسی: در صورت عدم توافق تا 20 مِی به ایران سفر خواهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: در صورت عدم توافق تا 20 مِی به ایران سفر خواهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید