وزیر اقتصاد: بسته رونق فراوریِ وزارت اقتصاد عملیاتی شده است

به گزارش مینی نت، خبرنگاران: دژپسند گفت: بسته رونق فراوری را در مجاری مختلف، به راستا عملیاتی شدن سوق دادیم.

وزیر اقتصاد: بسته رونق فراوریِ وزارت اقتصاد عملیاتی شده است

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت تراکت تبلیغاتی از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، فرهاد دژپسند وریراقتصاد و دارایی در جمع خبرنگاران، در پاسخ به پرسش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گفت: بسته رونق فراوری را در مجاری مختلف، به راستا عملیاتی شدن سوق دادیم البته این بین برخی از نهادها برای عملیاتی شدن بسته پیشنهادی احتیاج به قانون داشتند که ما هم لایحه به مجلس بردیم.

او اضافه نمود: برخی از مواردی را که وزارت اقتصاد مسئولیتش را بر عهده داشت اجراییش کردیم؛ این در حالی است که غالب آنها راعملیاتی کردیم.

وی گفت: به عنوان مثال مواردی که در دست اجرا داریم، گزارشی در فضای کسب و کار جامع است که ایشالله تا سرانجام سال اعلام می کنیم.

دژپسند در ادامه توضیح داد: سال جاری در خصوص مالیات اقدامی را برای 2هدف انجام دادیم. یکی از آنها کسانی که مالیات معوق (بدهی مالیات) داشتند و به عبارتی جریمه سنگین بر آنها وارد شده بودو ما تصمیمی گرفتمیم؛ تا هم فراوریکننده ها و مودیان مالیاتی دغدغه شان مرتفع گردد و به عبارتی این تصمیم افزایش وصولی دولت بالغ بر 10 هزار میلیارد تومان بود. این سیاست برای رونق فراوری مناسب است چرا که فراوریکننده ها و فعالان مالی، دغدغه ای برای بدهی نخواهند داشت.

وزیر اقتصاد و دارایی در ادامه توضیح داد: هم اکنون 55 درصد واردات کالاهای واسطه ای، سرمایه ای و مواد اولیه در کریدور سبز وارد کشور می گردد یعنی حداقل توقف را در گمرک دارد این یکی از تسهیلاتی است که در فراوری کشور قائل هستیم که انشالله تا سرانجام شال یا اوایل سال آینده گزارش مفصلی ارائه می دهیم.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 748

به "وزیر اقتصاد: بسته رونق فراوریِ وزارت اقتصاد عملیاتی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر اقتصاد: بسته رونق فراوریِ وزارت اقتصاد عملیاتی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید