واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح: دولت پشت پرده داعش در افغانستان است

به گزارش مینی نت، سخنگوی طالبان در واکنش به اظهارات معاون اول رئیس جمهور افغانستان تاکید نمود که دولت افغانستان پشت پرده داعش در این کشور است.

واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح: دولت پشت پرده داعش در افغانستان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به اتهامات امرالله صالح معاون اول رئیس جمهور افغانستان مبنی بر هشدار این گروه برای کشتار شیعیان، دولت را به حمایت و استفاده از گروه تروریستی داعش متهم کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

سخنگوی طالبان در توئیتی نوشت: انتقال و پرتاب تعداد زیادی از راکت به شهر کابل از طرف داعشی های امرالله صالح، آشکار می سازد که ارگان های امنیتی اداره کابل هنوز هم باقوت پشت پدیده داعش ایستاده اند و هر روز برنامه های جدیدی را بر آن ها تطبیق می نمایند تا شهر کابل بیشتر زیرخطر معرفی شده و از محراق توجه دنیایان خارج نگردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

صالح صبح امروز با انتشار پیامی در فیسبوک نوشت: طالبانِ داعشی هشدار داده اند که اگر زندانیان آن ها اعدام شوند کابل را به کشتارگاه شیعه تبدیل خواهند کرد.

طالبان پیش از این نیز بارها تاکید نموده بود که دولت افغانستان از عملیات های گروه تروریستی داعش استفاده ابزاری و تبلیغاتی زیادی نموده و بارها حملات داعش را به طالبان نسبت داده است.

این گروه اظهارداشت که دولت افغانستان با جنایات داعش کوشش دارد تا نگاه افکار عمومی را از ناکارآمدی خود به سوی دیگری معطوف بدارد و وانمود کند که علت اصلی پیروز نشدنش داعش است که نمی گذارد امنیت در کشور برقرار گردد.

طالبان گفته بود که دولت افغانستان با حمایت از داعش کوشش دارد، جنگ های داخلی و فرقه ای ـ مذهبی را شعله ور سازد تا از این طریق به بهانه نابودی داعش پای کشورهای همسایه را به افغانستان بکشاند.

از سوی دیگر، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در واکنش به اظهارات صالح گفت: مسئولین باید در تبلیغات خویش مسئولانه عمل نمایند، روایت شیعه کشی طالبان در کابل از زبان یک مقام بلندپایه دولتی فضای نا امنی روانی را علیه جامعه شیعه ها تشدید می نماید؛ نباید به جای اصلاح ابرو چشم را کور بسازیم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1340

به "واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح: دولت پشت پرده داعش در افغانستان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش طالبان به اظهارات امرالله صالح: دولت پشت پرده داعش در افغانستان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید