نفت 60 دلاری می گردد

به گزارش مینی نت، ترافیگورا پیش بینی کرد که قیمت نفت خام در سال 2021 میلادی به 60 دلار برای هر بشکه می رسد.

نفت 60 دلاری می گردد

به گزارش پایگاه خبری اویل پرایس، شرکت عظیم تجارت کالای ترافیگورا انتظار دارد تقاضای نفت در سال آینده به دلیل واکسیناسیون های انبوه احیا گردد و قیمت این کالای راهبردی به 55 تا 60 دلار برای هر بشکه برسد.

سعد رحیم، اقتصاددان ارشد ترافیگورا در این باره گفت: تا به امروز شاهد بهبود چشمگیر تقاضا در بسیاری نقاط به ویژه در چین و همچنین اروپا و ژاپن بوده ایم. تقاضا در برخی از نقاط آمریکا همچنان ضعیف است، اما می توانیم شاهد بهبود بیشتری باشیم.

تقاضای هند آسیب شدیدی دیده است، اما فرایند بهبود در این کشور هم خوب به نظر می رسد.

تقاضای نفت چین به طور قطع بهبود یافته است، به طوری که مقدار فرآوری پالایشگاه های نفت این کشور در ماه های اکتبر و نوامبر به طور بی سابقه ای افزایش یافت.

با تمایل مردم هند به استفاده از وسایل نقلیه شخصی به جای وسایل نقلیه عمومی، تقاضای بنزین در این کشور افزایش یافته است.

این در حالی است که همچنان کشورهای متعددی در اروپا در حال کوشش برای مهار شیوع ویروس کرونا هستند و با نزدیک شدن تعطیلات سال نو میلادی، قرنطینه ها در چند کشور تشدید شده است.

با این حال سعد رحیم معتقد است که با توجه به اجرای محرک های اقتصادی دولت های اروپایی و تمدید بسته یاری اقتصادی که قرار است در آمریکا اجرا گردد، آینده کوتاه مدت نفت مثبت خواهد بود.

اقتصاددان ارشد ترافیگورا درباره افزایش عرضه نفت لیبی گفت: فرایند افزایش فراوری نفت لیبی بسیار سریع بود و نفت بیشتری عرضه نمی گردد، این افزایش فراوری جذب بازار شد و این به معنای بهبود تقاضاست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1367

به "نفت 60 دلاری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نفت 60 دلاری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید