نظر وزیر علوم درباره عدم بازگشایی دانشگاه ها از 15 شهریورماه ، مراسم نمادین شروع سال تحصیلی هفته آینده برگزار می گردد

به گزارش مینی نت، وزیر علوم درباره عدم بازگشایی دانشگاه ها و آغاز کلاس های آموزشی تمام دانشجویان از 15 شهریورماه شرح داد.

نظر وزیر علوم درباره عدم بازگشایی دانشگاه ها از 15 شهریورماه ، مراسم نمادین شروع سال تحصیلی هفته آینده برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات شرایط گرفتن ویزای دانشجویی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مراسم نمادین بازگشایی دانشگاه ها هفته آینده برگزار می گردد، گفت: هر کدام از دانشگاه ها خودشان مراسم آغاز سال تحصیلی را برگزار می نمایند. ما تنها مراسم نمادین آغاز سال تحصیلی دانشگاه ها را هر سال برگزار می کردیم که برای سال جاری نیز به احتمال زیاد هفته آینده این مراسم نمادین را برگزار خواهیم کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه اضافه نمود: آغاز نمادین سال تحصیلی دانشگاه ها به این معنا نیست که ترم جدید همه دانشگاه ها در یک روز آغاز گردد. هر دانشگاه بر اساس شرایطی که دارد تصمیم می گیرد و یک روز را به عنوان روز آغاز سال تحصیلی جدید اعلام می نماید.

غلامی با بیان اینکه دانشگاه ها مستقل از یکدیگر هستند، یادآور شد: دانشگاه ها مانند مدارس ابتدایی متصل و به هم پیوسته نیستند. مدارس ابتدایی در هر کجای کشور باید در یک روز معین سال تحصیلی خود را آغاز نمایند، اما دانشگاه ها به این صورت نیست.

وزیر علوم ادامه داد: آغاز ترم جدید دانشگاه ها هر سال با اختلاف یک هفته تا 10 روز بوده است و سال جاری هم به این صورت خواهد بود بنابراین دانشگاه ها از این اختیار برخوردار هستند.

غلامی با اشاره به مسائل بعضی از دانشگاه های کشور برای بازگشایی سال تحصیلی جدید، گفت: در بعضی از دانشگاه ها، دانشجویان نتوانستند ترم گذشته واحد های عملی را به خاطر شیوع ویروس کرونا بگذرانند لذا اغلب این واحد ها را در ترم تابستان گذراندند و هنوز نمرات آن ها نهایی نشده است بنابراین این دانشگاه ها به وزارت علوم اعلام کردند که تا به امروز نتوانسته اند تکلیف این دانشجویان و واحد های پیش احتیاج آن ها را معین نمایند بنابراین زمان آغاز تحصیلی جدید را اعلام نکردند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تاکید نمود: وزارت علوم با ستاد مقابله با ویروس کرونا هماهنگ است و مسئله ای در آغاز تحصیلی دانشجویان به وجود نخواهد آمد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1164

به "نظر وزیر علوم درباره عدم بازگشایی دانشگاه ها از 15 شهریورماه ، مراسم نمادین شروع سال تحصیلی هفته آینده برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظر وزیر علوم درباره عدم بازگشایی دانشگاه ها از 15 شهریورماه ، مراسم نمادین شروع سال تحصیلی هفته آینده برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید