مکرون در نبرد بازنشستگی با مردم

به گزارش مینی نت، گروه جهان، دو روز است، خیابان های پاریس تبدیل به میدان جنگ شده؛ از یک سو معترضانی که همزمان با اعتصاب فلج کننده کارکنان بخش های حمل ونقل به خیابان آمده اند، سنگ پرانی می کنند و از دیگر سو گلوله های گاز اشک آور پلیس است که به سمت آنها پرتاب می شود. نزاع بر سر قانون جدید بازنشستگی است. قانونی که تغییرات قابل توجهی در حقوق و زمان بازنشستگی ایجاد می کند.

مکرون در نبرد بازنشستگی با مردم

به گزارش خبرگزاری فرانس پرس، از روز پنجشنبه تا شب گذشته، کارکنان حمل ونقل فرانسه همان طور که پیشتر اعلام کرده بودند، دست به یک اعتصاب سراسری زدند. در جریان این اعتصاب از 16 خط مترو پاریس تنها 5خط فعال بودند.

در بخش حمل ونقل هوایی نیز پروازهای داخلی و خارجی هواپیمایی فرانسه مختل بود. باتوجه به شرایط اعتراض ها برخی اماکن عمومی گردشگری چون برج ایفل و موزه ها هم تعطیل بودند. همزمان با این اعتصاب ها سراسر فرانسه در آتش خشم معترضان می سوخت. وزارت کشور فرانسه خود تأیید کرده است که تنها در تظاهرات روز پنجشنبه 800 هزار نفر در 100 شهر این کشور علیه سیاست های اقتصادی امانوئل مکرون فریاد اعتراض سر دادند. این فریادها در ادامه اعتراض هایی است که از یک سال پیش توسط جنبشی که نام خود را جلیقه زردها گذاشته اند، شروع شده است. جلیقه زردها نسبت به شرایط اقتصادیات و بهای سوخت معترض بودند. اما برگزارکنندگان اعتصاب های دو روز اخیر در سراسر فرانسه، از قانون جدید بازنشستگی ناراضی هستند. قانونی که مکرون معتقد است تا حالا ناعادلانه بوده است. تا پیش از تصویب قانون جدید، کارمندان و کارگران فرانسوی با بیش از 40 شکل مختلف بازنشسته می شدند. این سیستم بازنشستگی حدود 14 درصد از درآمد اقتصادی دولت را می بلعید. در حالی که مثلاً در آلمان، دولت 10 درصد درآمد خود را صرف بازنشستگان می کند. از همین رو مکرون با اعمال قانون جدید حقوق برخی بازنشستگان را کاهش داده و حداقل سن بازنشستگی را هم افزایش داده است. اما 69 درصد جامعه فرانسه مخالف این قانون جدید هستند.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 608

به "مکرون در نبرد بازنشستگی با مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون در نبرد بازنشستگی با مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید