ممانعت نظامیان آمریکایی از عملیات ارتش عراق علیه داعش در کرکوک

به گزارش مینی نت، یک منبع امنیتی بلندپایه عراقی اظهار داشت که نیروهای آمریکایی حاضر در مقر فرماندهی لشگر 14 ارتش عراق در کرکوک اجازه نمی دهند هیچ عملیاتی علیه داعش در این منطقه انجام گیرد.

ممانعت نظامیان آمریکایی از عملیات ارتش عراق علیه داعش در کرکوک

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک منبع امنیتی بلندپایه عراقی از تداوم حمایت نظامیان تروریست آمریکا از گروه تروریستی داعش در جنوب غرب کرکوک (مرکز عراق) اطلاع داد.

این منبع اعلام نمود که نیروهای آمریکایی که در مقر فرماندهی لشگر 14 [ارتش عراق] حضور دارند، دستور دادند که نیروهای ارتش عراق، نباید مقرهای داعش و عناصر آن را در سلسله جبال مکحول بمباران نمایند.

وی به پایگاه خبری المعلومه گفت که نظامیان تروریست آمریکایی، همچنین به ارتش عراق اعلام نموده اند که نباید هیچ عملیات نظامی زمینی یا هوایی در این منطقه کوهستانی و مناطق اطراف آن، انجام دهند که در پی آن، عناصر داعش هدف قرار داده شوند.

این منبع عراقی ادامه داد: دستورات فرمانده نیروهای آمریکایی که در مقر فرماندهی [لشگر 14] حضور دارند، ممانعت از هر گونه جابجایی افسران و سربازان عراقی بین یگانهای لشگر بدون اجازه آن (فرمانده آمریکایی) است.

وی با بیان اینکه فرمانده نیروهای آمریکایی همچنین اجازه نمی دهد که هیچ طرح نظامی از سوی فرماندهی لشگر 14 برای حمله به داعش در مناطق مذکور اجرایی گردد، توضیح داد، آمریکایی ها از فرماندهان این لشگر خواسته اند که جزئیات نقشه خود را فاش نمایند.

به گفته وی، آمریکایی ها مدعی هستند که قصد دارند، این نقشه را آنالیز نمایند تا به زعم خود، بتوانند پوشش هوایی این عملیات را بر عهده گیرند. این نقشه برای آزادسازی سلسله جبال مکحول و مناطقی طراحی شده که عناصر داعش در آن حضور دارند.

منبع امنیتی عراقی در عین حال اعلام نمود که نشست ها و مطالباتی که برای حمله به عناصر داعش صورت گرفت و مطرح شد، مورد استقبال طرف آمریکایی قرار نگرفته است.

وی با اشاره به خشم افسران و سربازان عراقی از مدخلات نیروهای آمریکایی در تصمیمات نظامی عراق، اعلام نمودند که این مداخلات، مانع از پاکسازی این مناطق و سلسله جبال از وجود عناصر داعش می گردد.

این منبع با تأکید بر اینکه نیروهای عراقی در منطقه مکحول، فاصله کمی با عناصر داعش دارند، خاطر نشان کرد که عناصر داعش با آزادی تام، در این منطقه حرکت می نمایند؛ زیرا اطمینان دارند که نیروهای عراقی، آنان را بمباران نمی نمایند؛ زیرا تحت حمایت نیروهای آمریکایی قرار دارند که در آن منطقه حاضر هستند.

حمایت نظامیان آمریکا از عناصر داعش مسبوق به سابقه است و بارها در سوریه و عراق این مسئله اتفاق افتاده است؛ به گونه ای که مدیر دفتر سازمان بدر عراق اخیرا اعلام نمود که نظامیان آمریکایی قصد دارند گذرگاهی برای عناصر داعش در غرب عراق ایجاد نمایند(جزئیات بیشتر).

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 352

به "ممانعت نظامیان آمریکایی از عملیات ارتش عراق علیه داعش در کرکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممانعت نظامیان آمریکایی از عملیات ارتش عراق علیه داعش در کرکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید