مسئول مذاکره با واشنگتن و سئول ، خواهر رهبر کره شمالی قائم مقام فرمانده بزرگ شد

به گزارش مینی نت، کیم جونگ0اون، رهبر کره شمالی در اقدامی پیش بینی شده خواهرش کیم یو-جونگ را به دومین مقام ارشد این کشور پس از خود و مسئول مستقیم مذاکره و رابطه با ایالات متحده آمریکا و کره جنوبی منصوب کرد.

مسئول مذاکره با واشنگتن و سئول ، خواهر رهبر کره شمالی قائم مقام فرمانده بزرگ شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین، کیم یو-جونگ که در دو سال اخیر از سایه بیرون آمده و به یکی از قدرتمندترین و پرنفوذترین شخصیت های کره شاقتصادی تبدیل شده، حالا که به شکل رسمی و در عمل همه کاره این کشور بحران زده پس از برادر بزرگ تر است. این خبر را منابع اطلاعاتی و موسسه های جاسوسی کره جنوبی تایید کرده اند.

ها تائه-کیونگ، عضو مجلس کره جنوبی و از اعضای کمیته اطلاعات مجلس ملی مدعی است خواهر رهبر کره شاقتصادی با پشتیبانی برادرش به قدرت اصلی و فرمانده ارشد تبدیل شده و مدیریت تمام امور را در دست گرفته است. هر چند کارشناسان و دیپلمات ها معتقدند کیم جونگ-اون همچنان حرف اول و آخر را در کره شاقتصادی می زند اما خواهر کوچک ترش کیم یو-جونگ به چنان جایگاهی رسیده که می توان او را نفر دوم حزب و جانشین فرمانده بزرگ دانست.

  • حل بحران غذای کره شاقتصادی با گوشت سگ؟ | کیم جونگ-اون دستور جمع آوری سگ های خانگی را صادر کرد

به گفته منابع اطلاعاتی سئول، رهبر کره شاقتصادی که از 2011 و همزمان با جانشینی پدرش مسئولیت آزمایش موشک های هسته ای و بالستیک را در اختیار دارد، برخی از وظایف و مسئولیت های خود را در حوزه های اقتصادی و سیاسی-نظامی به دیگر مقام های ارشد حزب حاکم کره شاقتصادی تفویض کرده است. برخی معتقدند این کار با هدف کاستن فشارها بر کیم جونگ-اون گرفته شده که در ماه های اخیر خبرهایی مبنی بر بیماری اش به گوش می رسید. ضمن اینکه مسئولیت شکست های احتاقتصادی هم به گردن دیگران می افتد.

گرچه کیم یو-جونگ 31 ساله در ماه های اخیر مواضعی بسیار سخت علیه واشنگتن و سئول گرفته و حتی دستور انفجار دفتر هماهنگی روابط مشترک دو کره را صادر کرده است اما به نظر نمی رسد دست کم در آینده نزدیک جانشین برادرش شود. کیم جونگ-اون 36 ساله در هفته های گذشته شخصا در چند برنامه در پیونگ یانگ و شهرهای اطراف شرکت کرده و به مردم سیل زده و بحران زده برخی مناطق دورافتاده کره شاقتصادی سر زده است.

  • کیم جونگ-اون کمک های خارجی را نپذیرفت | تصاویر زندگی مردم کره شاقتصادی در زمانه کرونا

با اینکه خواهر رهبر کره شاقتصادی پیش تر از ناممکن بودن ادامه مذاکره های هسته ای در شرایط فعلی دست کم تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر خبر داده بود اما در اقدامی عجیب از رئیس جمهوری آمریکا برای فرستادن نامه به برادرش تشکر کرد. گفته می شود دانلد ترامپ در نامه خود به کیم جونگ-اون نسبت به ادامه گفتگوهای دوجانبه اظهار امیدواری کرده و برای مهار بحران کرونا در کره شاقتصادی پیشنهاد کمک داده بود.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1136

به "مسئول مذاکره با واشنگتن و سئول ، خواهر رهبر کره شمالی قائم مقام فرمانده بزرگ شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئول مذاکره با واشنگتن و سئول ، خواهر رهبر کره شمالی قائم مقام فرمانده بزرگ شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید