قیمت هر بشکه نفت برنت به 26 دلار و 98 سنت رسید

به گزارش مینی نت، قیمت هر بشکه نفت برنت در خاتمه معاملات روز آدینه با یک دلار و 49 سنت معادل 5.2 درصد کاهش به 26 دلار و 98 سنت رسید.

قیمت هر بشکه نفت برنت به 26 دلار و 98 سنت رسید

به گزارش ، به نقل از رویترز، در حالی که ویروس کرونا موجب افت تقاضای جهانی شده و مقامات دولت آمریکا گفته اند فرستاده ای را برای بحث در مورد تبعات جنگ قیمت بین عربستان و روسیه به ریاض اعزام خواهند کرد، نفت خام آمریکا روز آدینه 10.7 درصد کاهش داشت و بزرگترین افت قیمت هفتگی از زمان جنگ خلیج فارس در سال 1991 را به ثبت رساند.

در حالی که افزایش شیوع ویروس کرونا موجب حبس صد ها میلیون شهروند در خانه هایشان شده و میزان رانندگی و سفر های هوایی را به شدت کاهش داده است، بازار نفت در طی 4 جلسه گذشته شاهد افت شدید قیمت ها بود. موسسات نظرسنجی ای نظیر شرکت ویتول و موسسه آی اچ اس مارکیت گفته اند تقاضا برای نفت ممکن است تا 10 درصد کاهش یابد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا افت هفتگی 29 درصدی را پشت سر گذاشت که بیشترین افت هفتگی از زمان جنگ آمریکا و عراق در سال 1991 بود. قیمت نفت برنت نیز در این هفته 20 درصد کاهش داشت. قیمت هر دو شاخص نفتی در طی 4 هفته متوالی به شکل متوالی افت داشته است.

جان کیلداف، تحلیلگر موسسه اگین کپیتال در نیویورک گفت: در حالی که اقتصاد جهانی بیشتر و بیشتر در حال کند شدن است، واضح است که افت تقاضا برای نفت ادامه دارد. کوشش های صورت گرفته برای کاهش فراوری در آمریکا و افت سرمایه گذاری ها در بخش فراوری برای تقویت قیمت نفت کافی نبوده است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در سرانجام معاملات روز آدینه با یک دلار و 49 سنت معادل 5.2 درصد کاهش به 26 دلار و 98 سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم در سرانجام معاملات روز آدینه با 2 دلار و 69 سنت معادل 10.7 درصد کاهش به 22 دلار و 53 سنت رسید.

در طی 2 هفته گذشته نفت خام آمریکا نیمی از قیمت خود را از دست داده و نفت برنت نیز حدود 40 درصد افت نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 854

به "قیمت هر بشکه نفت برنت به 26 دلار و 98 سنت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت هر بشکه نفت برنت به 26 دلار و 98 سنت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید