قایق روباتیک به یاری پناهجویان می آیند

به گزارش مینی نت، پناهجویان استرالیا که در جریان سفر غیرقانونی خود در راه دریایی اسیر موج ها می شوند، به وسیله روبات ها ردیابی خواهند شد. این موضوعی است که از سوی ناوگان جستجوی دریایی و امداد استرالیا اعلام شده است.

قایق روباتیک به یاری پناهجویان می آیند

سال هاست که بسیاری از افراد در قالب پناهجو به استرالیا و سایر نقاط دنیا سفر می نمایند. پناهجو بودن سختی ها و مسائل زیادی دارد که یکی از این سختی ها، راستا های صعب العبوری مثل دریا و کوه است.

استرالیا در حال اعزام ناوگان قایق های روباتیک برای گشت زنی در آب های اطراف خود و نظارت بر آب و هوا و حیات وحش است. این قایق ها همچنین پناهجویان را یافته و به ساحل حمل می نمایند. این طرح جدید مورد استقبال سازمان های حقوق بشری نیز قرار گرفته است.

این قایق های روباتیک 5 متری مانند قایق بادبانی مینیاتوری به نظر می رسند. آن ها ترکیبی از باد، موج و انرژی خورشیدی هستند و می توانند با سرعتی قابل توجه حرکت نمایند.

شرکت طراح این قایق ها موسوم به اوسیوس تکنولوژی مستقر در سیدنی در سال 2017 نمونه اولیه را طراحی کرد و وزارت دفاع استرالیا اکنون 5.5 میلیون دلار برای این قایق روباتیک طراحی نموده است.،انتخاب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1106

به "قایق روباتیک به یاری پناهجویان می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قایق روباتیک به یاری پناهجویان می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید