فیلمساز نامزد اسکار رئیس داوران هفته منتقدان کن شد

به گزارش مینی نت، یکی از تحسین شده ترین سینماگران سال های اخیر کلمبیا به ریاست هیات داوران بخش هفته منتقدان ویژه رقابت فیلم های اول و دوم در جشنواره کن 2019 برگزیده شد.

فیلمساز نامزد اسکار رئیس داوران هفته منتقدان کن شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، چیرو گرا که در امسال میلادی با پرندگان گذرگاه نماینده کلمبیا در اسکار بود و در فهرست ابتدایی نامزدهای بخش بهترین فیلم خارجی زبان حضور داشت، رئیس هیاتی است که چهار داور دیگر عضو آن هستند؛ آمیرا کاسار (بازیگر بریتانیایی)، ماریان اسلات (تهیه کننده دانمارکی)، جیا مامبو (منتقد کنگویی) و جوناس کارپینانو (کارگردان ایتالیایی).

شارل تسون رئیس بخش هفته منتقدان جشنواره کن است که شصت و هشتمین دوره آن 15 تا 23 می برگزار می گردد و قرار است فهرست فیلم های برگزیده اش 22 آوریل اعلام گردد. بسیاری از فیلمسازان تازه کار پس از حضور در هفته منتقدان کن به چهره هایی تاثیرگذار در سینمای دنیا تبدیل شدند که از آن جمله می توان به ژاک اودیار، کن لوچ، الخاندرو گونزالس ایناریتو، فرانسوا اوزون، وونگ کار-وای و جف نیکولز اشاره نمود.

گرا در 38 سالگی از بهترین فیلمسازان تاریخ سینمای کلمبیاست. او چهار سال پیش با فیلم سیاه و سفید آغوش ابلیس جایزه اول بخش دو هفته کارگردانان کن را برد و در 2016 با همین فیلم نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شد. هر چهار فیلم گرا به نمایندگی از کلمبیا به اسکار معرفی شده اند و نخستین نمایش دنیای همه آنها در جشنواره کن بوده است.

هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن 14 تا 25 می در سواحل جنوب فرانسه برگزار می گردد و الخاندرو گونزالس ایناریتو، فیلمساز مکزیکی برنده اسکار ریاست هیات داوران بخش مسابقه را بر عهده دارد. نخل طلایی بهترین فیلم کن 2018 به دله دزدها از ژاپن رسید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 176

به "فیلمساز نامزد اسکار رئیس داوران هفته منتقدان کن شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلمساز نامزد اسکار رئیس داوران هفته منتقدان کن شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید