فارس من، تغییر ظرفیت رشته های کنکور ارشد پس از اعلام رسمی بسیار نادر است

به گزارش مینی نت، رئیس دانشگاه تربیت مدرس در واکنش به گلایه داوطلبان کنکور ارشد از تغییر ظرفیت بعضی رشته ها، گفت: بعد از سال جدید که رشته ها اعلام می گردد دیگر تغییری ایجاد نمی کنیم اما از 2 سال پیش تعطیلی رشته های قدیمی و متناسب کردن رشته ها با احتیاج جامعه شدت گرفته است.

فارس من، تغییر ظرفیت رشته های کنکور ارشد پس از اعلام رسمی بسیار نادر است

به گزارش خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس در سوژه ای با عنوان هدر رفتن کوشش دانشجویان در آزمون کارشناسی ارشد گفته اند که ناگاه ظرفیت دانشگاه های مورد علاقه آن ها کم یا در مواردی کاملا حذف شده است.

در این گلایه به کاهش ظرفیت رشته سیستم های تکنولوژی اطلاعات دانشگاه تربیت مدرس هم اشاره شده است.

محمدتقی احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس در گفت وگو با خبرنگار علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره تغییر ظرفیت رشته ، شرح داد: رشته هایی که سال قبل به سازمان سنجش اعلام نموده ایم را تغییر نمی دهیم مگر موردی پیش آید که برای مثال یک یا دو استاد در آن گروه عذری داشته باشند یا برای مثال فرصت مطالعاتی رفته باشند که در مهرماه 98 امکان عرضه کافی این رشته ها وجود نداشته باشد و ناگزیر به انجام تغییراتی باشیم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس اعلام نمود: از اوایل سال که رشته ها اعلام می گردد و به طور رسمی اطلاع می دهیم که چه رشته های را برای سال بعد برگزار خواهیم کرد، دیگر به رشته ها دست نمی زنیم و اینطور نیست که دو یا سه ماه مانده به شروع سال ظرفیت رشته ای را تغییر دهیم، در این مورد هم اگر عدد تغییر نموده باشد خیلی مورد نادری است و اصلاً بعید می دانم تعداد قابل توجه باشد.

وی اضافه کرد: همچنین گاهی پیش می آید که یک رشته را موقتاً تعطیل می کنیم که این مورد بیشتر رخ می دهد.

احمدی ادامه داد: برای مثال پس از آمایش رشته ها، وضعیت رشته ها را از نظر تقاضا در جامعه، اشباع شدن رشته ها و سخت شدن کاریابی در رشته ها آنالیز می کنیم که طی یک یا دو سال اخیر از این موارد زیاد داشته ایم.

رئیس دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: در این موارد به گروه می گوییم که یک رشته جدید یا رشته بین رشته ای طراحی کند و دیگر در رشته قدیمی مجوز جذب دانشجو نمی دهیم و گروه مجبور می گردد به دنبال نوآوری برود که این اتفاق ممکن است بعضی داوطلبان را متأثر نموده باشد.

وی تأکید کرد: البته باید در نوآوری انعطاف پذیر باشیم و رشته های خود را براساس احتیاج جامعه سروسامان دهیم که این موضوع دو سال است که در این دانشگاه شروع شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 262

به "فارس من، تغییر ظرفیت رشته های کنکور ارشد پس از اعلام رسمی بسیار نادر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، تغییر ظرفیت رشته های کنکور ارشد پس از اعلام رسمی بسیار نادر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید