سیل ونیز تبدیل به تهدید جدی این شهر گردشگری شد

به گزارش مینی نت، جزییاتی از سیل ونیز

دسترسی به بسیاری از بخش های گردشگری در شهر تاریخی و توریستی ونیز در پی بالا آمدن سطح آب که رکوردش شکسته شد، به جهت بارش شدید باران و البته توفان و سیلی که در شمال ایتالیا جاری شد، مسدود شده و از بسیاری از گردشگران تقاضا شده تا بعضی از مناطق معروف از قبیل بخش تاریخی شهر همچون میدان سن مارک را ترک نمایند. با وقوع این سیل شدید و بی سابقه در یک دهه اخیر و زیر آب رفتن تقریبا 75 درصد این شهر شرایط قرمز اعلام شده است. خبرنگاران در این مطلب به جزییاتی از آخرین اتفاقات ناشی از سیل ونیز را آنالیز خواهد نمود.

سیل ونیز تبدیل به تهدید جدی این شهر گردشگری شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

در این شهر بالا آمدن سطح آب از 1.5 متر گذشته است، این اتفاق فقط پنج بار در تاریخ این شهر اتفاق افتاده بود و در همین خصوص نیز فرماندار این شهر به نام لوکا زایا هشدار داده است که سطح آب قادر است به همان اندازه سیل در سال 1966 که خسارات زیادی را به این شهر تحمیل نموده بود و مرکز تاریخی شهر فلورانس، یکی دیگر از شهر زیبای ایتالیا را نیز تخریب کرد را موجب گردد. در پی سیل ونیز در آن سال نیز یونسکو یک کمپین بین المللی را برای حفاظت از این شهر زیبا در مقابله با وقوع سیل در ونیز در سال 1966 را به راه انداخته بود.

علاوه بر این و به دلیل سیل ونیز استفاده از وسایل نقلیه آبی نیز در ونیز توقف پیدا نموده و فقط اتوبوس های آبی فعالیت دارند که بسیاری از گردشگران گیرافتاده را از این شهر خارج می کنند. تقریبا 70 هزار گردشگر در هر روز از این شهر تاریخی و زیبا بازدید می کنند، که این میزان از جمعیت شهر ونیز نیز بیشتر می باشد، البته این گردشگران نیز صدمات زیادی را در سال های اخیر به ونیز وارد می کنند، شهری که در سال 1987 در فهرست میراث دنیای سازمان یونسکو هم به ثبت رسیده است، به دلیل این صدماتی که از این گردشگران به شهر وارد می گردد، ساکنان بومی ونیز نیز چندین بار اقدام به برگزاری تظاهرات هایی ضد حضور گردشگران و قایق های بزرگ تفریحی در شهر نموده اند.

اما تا به حال، بیشترین لطمه ناشی از لرزش تردد کشتی های تاریخی به جاذبه اول گردشگری این شهر یعنی میدان معروف سن مارک و همچنین کلیسای زیبای سن مارکو ونیز، بوده است. شهری که در هر سال از حدود 20 میلیون گردشگر میزبانی می نماید و از منظر گردشگران، این شهر را یکی از زیباترین شهرهای دنیا است و موزه ای در فضا باز را به آن لقب داده اند.

شهر توریستی ونیز

در ونیز با وجود این همه جاذبه، این که گشت و گذار در این شهر را از کجا آغار کنیم کمی سخت است.ممکن است یکی از راه های ساده این باشد که به مرکز این شهر بروید و چند ساعتی در میان خیابان ها و پیاده روهای بسیار زیبای آن پیاده روی کنید. به هر طرف که می نگرید جاذبه های را می بینید که شما را وادار به عکس انداختن می نماید. مهم نیست در کجای این شهر قرار گرفته باشد، در واقع هر کجای آن که باشید یافتن میدان سن مارکو و کانال بزرگ ونیز کار راحتی است. نکته اینجاست که اکثر جاذبه هایی که دلیل سفر شما به ونیز شده است در حوالی این میدان و کانال بزرگ واقع شده است.

ونیز که بسیاری آرزوی سفر به آن را در سر دارند، دارای کانال های آب و بسیاری از پل های تاریخی ست، پل هایی که در تبدیل به یکی از پرطرفدرترین جاذبه های توریستی شده است و نمای ویژه ای را به این شهر داده است. اما یکی از مهمترین ترین کانال های این شهر، گراند کانال نام دارد که روی آن پل های بسیاری ساخته شده که یکی از آن ها پل ریالتو می باشد.

این شهر توریستی و تاریخی از سال 800 بعد از میلاد مسیح به شکلی که در حال حاظر می بینید در آمد و به یکی از توریستی ترین مناطق در دنیا و در کشور ایتالیا تبدیل شد. اما گردشگران بیش از حد ونیز باعث شده اند این شهر اقدام به تفکیک بازدیدکنندگان و همچنین مردم محلی این شهر برای حل مسائل ایجاد شده کند که در این اقدام آن ها بر آن شدند تا برای نقاط اصلی شهر از جمله ورودی شهر و ایستگاه های اتوبوس نرده های جدا کننده نصب کنند تا جهت ورودی افراد بومی و گردشگران از متفاوت باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 10 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 634

به "سیل ونیز تبدیل به تهدید جدی این شهر گردشگری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیل ونیز تبدیل به تهدید جدی این شهر گردشگری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید