سرخپوست؛ فیلمی برای مرور نزاع قدیمی عدالت، عاطفه و قانون

به گزارش مینی نت، سرخپوست فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی است که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در هشت رشته نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد.

سرخپوست؛ فیلمی برای مرور نزاع قدیمی عدالت، عاطفه و قانون

به گزارش خبرنگار حوزه سینمایی گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری خبرنگاران، در سال های نه چندان دور، سینماگران و سینماداران معمولاً از ایام ماه مبارک رمضان به عنوان روزهای خلوتی سینماها و بی رونقی گیشه یاد می کردند.

اما این موضوع در چند سال گذشته و با افتتاح پردیس های سینمایی در شهرهای عظیم و البته طرح اکران افطار تا سحر که چند سال به تناوب اجرایی شد، تغییر کرد. به این ترتیب، شاهد بودیم که بعضی فیلم ها در ماه مبارک رمضان هم فروش بسیار خوبی را تجربه کردند. سینما رفتن آن هم به صورت خانوادگی در شب های ماه رمضان یکی از تجربه های لذت بخشی است که در سال های اخیر هواداران زیادی پیدا نموده است.

اما سال جاری این فضا نیز همچون سایر فعالیت های هنری با توجه به شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است. به این ترتیب علاقه مندان به سینما به نوعی با یک فرهنگی روبرو شده اند. با این حال گسترش بستر های ویدئویی پخش فیلم VOD و البته شبکه نمایش خانگی تا اندازه ای این کمبود را جبران نموده است.

در سلسله گزارش های آپاراتچی به معرفی فیلم های جذابی می پردازیم که می تواند در این شب ها اوقات فراغت خانواده ها را پرکند. این فیلم ها لزوماً آثار جدیدی نیستند و ممکن است به دهه شصت یا هفتاد نیز مربوط باشند. ضمن این که از حیث کیفیت هنری نیز تنوع فراوانی دارند. می توان گفت جذابیت عنصر اصلی آنها است که لحظات خوشی را برای تماشاگران رقم می زند. فیلم هایی که در شبکه نمایش خانگی یا بسترهای مختلف پخش اینترنتی به راحتی در دسترس واقع شده است.

دلمشغولی سرگرد جوان و جاه طلب: فرار زندانی یا ماندن در زندان!

سرخپوست فیلمی به کارگردانی و نویسندگی نیما جاویدی و تهیه کنندگی مجید مطلبی است که در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با نامزدی در 8 رشته این جشنواره، توانست سیمرغ بلورین جایزه ویژه هیئت داوران را به خود اختصاص دهد.

این فیلم همچنین در بخش بهترین فیلم جشنواره از نگاه تماشاگران، رتبه دوم را از آن خود کرد.

نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار، مانی حقیق، آتیلا پسیانی، حبیب رضایی،ستاره پسیانی،یدالله شادمانی و اسماعیل پوررضا بازیگران این فیلم هستند که فضایی معمایی و دلهره آور دارد. سوژه محوری فیلم سرخپوست تقابل عاطفه و قانون و تعریف عدالت از نگاه های مختلف است که در بستر داستانی مهیج بیان می گردد.

این فیلم از پانزدهم خرداد سال 1398 در سینماهای ایران اکران شد و با مجموع فروش 15 میلیارد تومان ششمین فیلم پرفروش سینمای در سال گذشته بود.

سال 1346، یک زندان قدیمی در جنوب به دلیل مجاورت با فرودگاه در حال توسعهٔ شهر در حال تخلیه است. سرگرد نعمت جاهد(نوید محمدزاده) رئیس زندان، به همراه مأمورانش در حال انتقال زندانیان به زندان جدید هستند و قرار است خود سرگرد به همراه افرادش تا عصر از زندان بروند. سرهنگ مدبر(مانی حقیقی) که مافوق جاهد است به نزد او در زندان می رود و می گوید که جاهد ترفیع گرفته و قرار است جانشین خود او گردد. جاهد که از شنیدن این خبر شادمان است با یک تماس تلفنی متوجه می گردد که یکی از زندانیان به نام احمد سرخ پوست همراه با دیگر زندانیان نبوده است. تحقیقات بعدی، جاهد را مطمئن می سازد که سرخ پوست در زندان است و.......

4104/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 968

به "سرخپوست؛ فیلمی برای مرور نزاع قدیمی عدالت، عاطفه و قانون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرخپوست؛ فیلمی برای مرور نزاع قدیمی عدالت، عاطفه و قانون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید