سئول: لغو سفر پامپئو به کره شمالی بر گشایش دفتر نمایندگی دو کره اثر می گذارد

به گزارش مینی نت، کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت، لغو سفر وزیر امور خارجه آمریکا به کره شمالی بر گشایش دفتر نمایندگی دو کره که قرار است ماه جاری میلادی صورت بگیرد، اثر می گذارد.

سئول: لغو سفر پامپئو به کره شمالی بر گشایش دفتر نمایندگی دو کره اثر می گذارد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به صورت ناگهانی روز جمعه سفر مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به کره شمالی را لغو کرد و علتش را عدم پیشرفت در خلع سلاح اتمی کره شمالی دانست.

در این راستا سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی امروز (دوشنبه) گفت که لغو این سفر را نمی توان بدون تاثیر بر برنامه گشایش این دفتر نمایندگی دانست.

وی ادامه داد: ما فکر می کردیم که افتتاح این دفتر بخشی از برنامه های سفر پامپئو به کره شمالی است اما حالا با این اوضاع جدید، باید تصمیم گیری دیگری کنیم.

کره جنوبی در مرز با کره شمالی دفتر نمایندگی ایجاد نموده که بخشی از اقدامات مورد حمایت مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی برای بهبود روابط بین دو کره است.

این دفتر که به گفته مقام های سئول قرار بود در اوت افتتاح گردد، نگرانی هایی را در میان قانونگذاران اپوزیسیون، تحلیلگران و رسانه های محلی به وجود آورده مبنی بر اینکه انتقال مصالح برای ساخت این دفتر نقض نماینده تحریم های سازمان ملل و آمریکا علیه کره شمالی است.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی امروز بار دیگر بر موضعش درباره اینکه تمامی این مصالح ساختمانی برای این دفتر است و برای پیشرفت اقتصادی در کره شمالی نیست، تاکید نمود.

وی همچنین گفت که دو کره درباره مسائلی چون زمان بندی افتتاح این دفتر پس از توافق بر سر آن به گفت وگو می پردازند.

سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی همچنین گفت: این مساله چیزی نیست که دولت ما شخصا بتواند درباره آن تصمیم گیری کند اما باید با کره شمالی درباره آن گفت وگو کند.

روزنامه دولتی کره شمالی روز یکشنبه دولت آمریکا را به رویکرد دوگانه و برنامه ریزی یک توطئه جنایی علیه پیونگ یانگ متهم کرد اما به سفر لغو گردیده پامپئو اشاره ای نکرد.

از نشست ژوئن، دو طرف کوشش نموده اند تا اختلافات را بر سر برنامه تسلیحات اتمی کره شمالی کمتر نمایند.

نشست ماه سپتامبر دو کره همچنان سر جای خود قرار گرفته است و نقش رئیس جمهوری کره جنوبی به عنوان میانجی گر میان آمریکا و کره شمالی به نظر پس از لغو سفر پامپئو بیشتر هم گردیده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مهر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 22

به "سئول: لغو سفر پامپئو به کره شمالی بر گشایش دفتر نمایندگی دو کره اثر می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: لغو سفر پامپئو به کره شمالی بر گشایش دفتر نمایندگی دو کره اثر می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید