روسیه در مناقشه قره باغ بی طرف می ماند

به گزارش مینی نت، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد اعلام نمود که مسکو از جمهوری آذربایجان و یا ارمنستان علیه یکی از طرفین درگیر در قره باغ حمایت نمی کند.

روسیه در مناقشه قره باغ بی طرف می ماند

جهت دریافت خدمات طراحی باغ و ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری خبرنگاران، واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد بیان کرد که مسکو از جمهوری آذربایجان و یا ارمنستان علیه یکی از طرفین درگیر در قره باغ حمایت نمی کند.

نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد در ادامه گفت که روسیه خواستار حل وفصل این درگیری در منطقه است.

لازم به ذکر است، چندی پیش جمهوری آذربایجان و ارمنستان در امتداد خط مرزی منطقه مورد مناقشه قره باغ مواضع یکدیگر را گلوله باران کردند. به دنبال این حادثه، ارمنستان با اعلام حالت جنگی فراخوان عمومی داد و مردم را به خدمت زیر پرچم فراخواند؛ جمهوری آذربایجان نیز متقابلاً حالت جنگی بیان کرد.

مناقشه قره باغ پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی از سال 1988 شروع شد. ریشه اختلاف ایروان و باکو بر سر مسئله ارضی است.

اگرچه میانجیگری های روسیه در پنجم آوریل سال 2018 میلادی به درگیری خون بار نظامیان دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه مورد مناقشه قره باغ سرانجام داد؛ اما هر دو کشور در این باره ادعاهایی را مطرح می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1128

به "روسیه در مناقشه قره باغ بی طرف می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه در مناقشه قره باغ بی طرف می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید