درخواست روسیه برای اجرای اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش مینی نت، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس بین المللی در ویتنام تحت عنوان همکاری های بین المللی در دنیا آشوب زده اصلاحات در ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواهان شد.

درخواست روسیه برای اجرای اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل

به گزارش ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اجرای اصلاحات در ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد را خواهان شد.

لاوروف در سخنرانی روز سه شنبه در کنفرانس بین المللی در شهر هوشی مین ویتنام تحت عنوان همکاری های بین المللی در دنیا آشوب زده گفت: ساختار شورای امنیت سازمان ملل متحد باید اصلاح گردد.

وزیر امور خارجه روسیه با اشاره به اینکه نمایندگی مناطق در حال توسعه در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین در شورای امنیت کافی نیست، گفت: اصلاحات در شورای امنیت قطعا به تاخیر افتاده است.

لاوروف اضافه نمود: کشور های اروپایی یک سوم اعضای شورای امنیت را تشکیل می دهند و فکر نمی کنم حضور کشور های قدیمی غربی در این نهاد، چیزی به تنوعی که درچشم انداز آن دنبال می کنیم، بیافزاید.

شورای امنیت 15 عضو دارد که پنج کشور روسیه، چین، آمریکا، فرانسه و انگلیس اعضای دایمی آن هستند.

ساختار فعلی شورای امنیت در سال های گذشته در معرض انتقاد های شدید قرار گرفته است و بسیاری از کشور های دنیا از جمله ترکیه تضمین حضور و نمایندگی عادلانه در این شورا را خواهان شده اند.

ترکیه همیشه بر ضرورت اجرای اصلاحات در شورای امنیت تاکید نموده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 159

به "درخواست روسیه برای اجرای اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست روسیه برای اجرای اصلاحات در شورای امنیت سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید