خبرنگاران 74 درصد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون قزوین پیروز به اهدا شدند

به گزارش مینی نت، قزوین - خبرنگاران - 74 درصد مراجعه کنندگان به پایگاه های انتقال خون استان قزوین معادل بیش از 38 هزار نفر سال گذشته پیروز به اهدای خون شدند.

خبرنگاران 74 درصد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون قزوین پیروز به اهدا شدند

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

مهدی اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: سال گذشته 51 هزار و 204 نفر در استان قزوین برای اهدای خون به پایگاه های این اداره کل مراجعه کردند که از این تعداد 38 هزار و 81 نفر واجد شرایط لازم برای خونگیری بود که از آنان خون دریافت شد.

مدیرکل انتقال خون استان قزوین اضافه نمود: از تعداد یاد شده که پیروز به اهدا شدند، 22 هزار و 996 مورد اهدا کننده معادل 60 درصد اهداکنندگان مستمر بودند.

این مسوول با بیان اینکه با توجه به احتیاج مبرم بیماران به فرآورده های خونی همچنان احتیاجمند اشاعه و ترویج فرهنگ اهدای خون به ویژه در بین زنان هستیم، یادآور شد: سال گذشته 6 درصد از اهداکنندگان خون در استان قزوین بانوان و 94 درصد مردان بودند.

وی با اشاره به اینکه اهدای خون در شرایط فعلی خطری را برای مراجعه کنندگان ایجاد نمی کند و افراد با اهدای خون به کرونا مبتلا نمی شوند،اضافه نمود: پایگاه های انتقال خون قزوین در شرایط کاملا بهداشتی و در محیط های کاملا ضدعفونی کننده و مجهز آماده دریافت خون از مراجعه کنندگان هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 888

به "خبرنگاران 74 درصد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون قزوین پیروز به اهدا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 74 درصد مراجعه کنندگان به مراکز انتقال خون قزوین پیروز به اهدا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید