خبرنگاران یک واحد تولیدی خراسان شمالی پس از 10 سال دوباره فعال شد

به گزارش مینی نت، بجنورد- خبرنگاران- کارخانه بوجاری بذر اتحادیه تعاونیهای روستایی شهرستان بجنورد پس از 10 سال روز پنجشنبه فعالیت خود را دوباره شروع کرد.

خبرنگاران یک واحد تولیدی خراسان شمالی پس از 10 سال دوباره فعال شد

رییس اداره تعاون روستایی بجنورد گفت: فعالیت دوباره کارخانه بوجاری بذر اتحادیه تعاونیهای روستایی با پیگیری های اجرا شده و حمایت های مدیریت تعاون روستایی استان اجرا شده است.

مهدی یزدانی اضافه کرد: هم اکنون این کارخانه با بوجاری مقدار 200 تن بذر گندم در ماه از نوع آبی و رقم پیشگام، فعالیت خود را شروع نموده است.

فعالیت دوباره این واحد تولیدی در حالی است که به گفته مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گندمکاران استان در امسال تمامی محصول خود را به دلیل افزایش یمت فروختند.

محمدنقی کاظمیان اضافه کرد: به همین منظور 13 هزار تن بذر بوجاری شده غلات برای کشت پاییزه بین کشاورزان این استان توزیع شد که از این میزان 6 هزار تن آن مربوط به سهمیه بذر سال گذشته بود.

وی گفت: طبق برنامه ریزی وزارت جهاد کشاورزی 40 درصد بذر اصلاح شده گندم در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و 60 درصد نیز باید توسط خود بهره برداران تهیه گردد.

فعالیت مجدد این واحد تولیدی موجب افزایش تحویل گندم بوجاری شده به کشاورزان خواهد شد.

این استان 344 هزار هکتار اراضی زیر کشت باغی و زراعی دارد که بیشترین سطح اراضی زراعی دراستان مربوط به کشت غلات با 200 هزار هکتار است که از نظر سطح کشتزارهای استان حدود 70 درصد متعلق به گندم است.

امسال در سطح 145 هزار و 500 هکتار از زمین های کشاورزی استان گندم کشت می گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 بهمن 1399 بروزرسانی: 4 بهمن 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1347

به "خبرنگاران یک واحد تولیدی خراسان شمالی پس از 10 سال دوباره فعال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یک واحد تولیدی خراسان شمالی پس از 10 سال دوباره فعال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید