خبرنگاران؛ قربانیانی که از پلیس آمریکا کتک می خورند

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، گاردین در گزارش خود به اعتراضاتی که از دوشنبه دو هفته قبل در آمریکا در واکنش به قتل فجیع جورج فلوید شهروند سیاه پوست بدست پلیس، آغاز شده اشاره کرده و می نویسد: در اعتراضاتی که در این مدت در جریان بوده خبرنگارانی که این تحولات را پوشش می دادند از سوی نیروهای پلیس در شهرهای مختلف هدف حمله قرار گرفته اند.

خبرنگاران؛ قربانیانی که از پلیس آمریکا کتک می خورند

بر اساس گزارشی که توسط گروه ردیاب آزادی مطبوعات آمریکا؛ گروهی که از سوی ائتلاف گروه های طرفدار آزادی مطبوعات تشکیل شده، منتشر شده، در این مدت بیش از 300 مورد حادثه برای خبرنگاران در اعتراضات پیش آمده و بر اساس موارد اعلام شده 49 مورد بازداشت، 192 مورد حمله و 42 مورد تخریب وسایل و تجهیزات خبرنگاران ثبت شده است.

بر اساس گزارش این گروه، در مورد حملات انجام شده علیه خبرنگاران در زمان اعتراضات نیز 69 مورد حمله فیزیکی، 43 مورد هدف قرار دریافت توسط گاز اشک آور، 24 مورد روبرو شدن با اسپری فلفل و 77 مورد هدف قرا ردریافت با گلوله های پلاستیکی و سایر موارد ثبت شده است.

برخی از کارشناسان می گویند یکی از دلایل حمله به خبرنگاران می تواند به دلیل موضع گیری های خاص دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، علیه رسانه ها باشد؛ چون وی همواره رسانه ها را به انتشار خبرهای جعلی متهم کرده و رسانه ها را دشمن مردم معرفی می کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1013

به "خبرنگاران؛ قربانیانی که از پلیس آمریکا کتک می خورند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران؛ قربانیانی که از پلیس آمریکا کتک می خورند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید