خبرنگاران سرمایه گذاری های تیران و کرون به اشتغال و فراوری منجر شد

به گزارش مینی نت، اصفهان- خبرنگاران- فرماندار تیران و کرون گفت: سرمایه گذاری های هفت سال اخیر در این شهرستان به اشتغال، فراوری، برطرف معضل بیکاری و کاهش مهاجرت ها منجر شده است.

خبرنگاران سرمایه گذاری های تیران و کرون به اشتغال و فراوری منجر شد

به گزارش خبرنگاران، مجید حججی روز شنبه در آیین افتتاحیه پروژه های سرمایه گذاری بخش کشاورزی، افتتاح خانه بهداشت و بوستان روستایی و مسکن محرومان این شهرستان با حضور استاندار اصفهان افزود: در هفت سال گذشته با توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی با احداث گلخانه ها و رونق گردشگری معضل بیکاری این شهرستان برطرف و با کمبود نیروی کار روبرو شده ایم.

وی بیان نمود: سال جاری هزار و 460 میلیارد ریال تسهیلات بانکی اشتغال زایی توسط بخش خصوصی در این منطقه جذب شد که این دسته از اقدامات فرصت های خوبی در اشتغال و فراوری فراهم کرد و مهاجرت از روستا به شهر و کلانشهرها کاهش یافته است.

فرماندار تیران و کرون افزود: این اتفاق فرصت خوبی را برای رونق مالی فراهم کرد و آینده خوبی را به همراه خواهد داشت که منفعت آن به کل کشور و مردم این شهرستان می رسد.

وی به اجرای پروژه مسکن محرومان دولت اشاره و افزود: 200 واحد مسکونی برای این شهرستان پیش بینی شده بود که بر اساس ظرفیت و درخواست، 250 واحد تقاضا شده و 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات و بودجه حمایتی تا به امروز جذب شده است.

به گفته حججی مقاوم سازی 155 واحد روستایی با 150 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه و بلاعوض اقدامی دیگر برای برطرف چالش فرسودگی مسکن روستایی بوده و این فرایند به رونق زندگی روستایی یاری نموده است.

وی ادامه داد: تعاملات بین بخشی در تیران و کرون فرصت های زیادی را برای خدمت به مردم فراهم نموده که صدور اولین سندهای ملک های کشاورزی استان اصفهان در این شهرستان بر اساس قانون برطرف تداخلات اراضی دستاورد این همکاری مشترک است.

فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه حجم کار و اقدامات نهادهای دولتی برای تسهیل شرایط سرمایه گذاری و خدمت به منطقه برای برطرف نیازها زیاده شده، خاطرنشان کرد: بعضی بر اساس سلیقه سیاسی دولت و اقدامات آن را تخریب می نمایند در حالی که واقعیت خدمت به مردم و برطرف نیازها با وجود مسائل مالی در کشور می باشد.

افتتاح همزمان گلخانه رز صورتی و 96 گلخانه سبزی و صیفی با ظرفیت 500 نفر اشتغال،افتتاح پارک روستای افجان، افتتاح خانه بهداشت روستای تنداران و 36 واحد مسکونی محرومین در سفر استاندار و مدیران کل استانی به تیران و کرون انجام شد.

خانه بهداشت تندران توسط خیر اهل این روستا با هزینه بالغ بر 10 میلیارد ریال احداث شده است.

استاندار اصفهان در سرانجام سفر با سفر به روستای عزیزآباد یک واحد پرورش شترمرغ ققنوس با ظرفیت 1200 شتر مرغ مولد و پرواری با سرمایه گذاری 90 میلیارد ریال و اشتغال 17 نفر را نیز افتتاح کرد.

به دلیل تراکم فعالیت های دهه فجر، امکان حضور مسوولان استانی در تیران و کرون برای افتتاح 139 پروژه عمرانی فراهم نشد که امروز با حضور استاندار اصفهان و معاون عمرانی استانداری و جمعی از مدیران کل برگزار گردید.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1475

به "خبرنگاران سرمایه گذاری های تیران و کرون به اشتغال و فراوری منجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاری های تیران و کرون به اشتغال و فراوری منجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید