خبرنگاران خراسان شمالی در شاخص گازرسانی از میانگین کشور بالاتر است

به گزارش مینی نت، بجنورد- خبرنگاران- مدیرعامل شرکت گاز خراسان شمالی گفت: این استان در شاخص بهره مندی گاز شهری و روستایی هم اکنون از میانگین کشور بالاتر است و به همین دلیل اواخر سال جاری جشن انتها گازرسانی را خواهیم داشت.

خبرنگاران خراسان شمالی در شاخص گازرسانی از میانگین کشور بالاتر است

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی این شرکت، حسن رضا میربلوکی گفت: ضریب نفوذ گاز در این استان در بخش شهری 100 درصد و در بخش روستایی 99.7 درصد است.

وی گفت: این شاخص در کشور در بخش خانوارهای شهری 95 درصد و روستایی 83 درصد است.

وی اضافه کرد: با گاز رسانی به سه روستای باقی مانده در این استان 100 درصد خانوارهای روستایی واجد شرایط از نعمت گاز بهره مند می شوند و تا انتها سال جشن گازرسانی در استان برگزار خواهد شد.

میربلوکی گفت: 81 درصد گاز مصرفی استان در 6 ماه سال جاری در بخش صنعت استفاده شده است که نشان دهنده حمایت شرکت گاز از فراوری و اشتغال است و همچنین در بخش های خانگی نسبت به مدت مشابه سال قبل میزان 13 درصد مصرف گاز افزایش یافته است.

وی توضیح داد: اولویت مصرف گاز برای شرکت ملی گاز ایران در بخش خانگی و گرمایشی است و سایر مصارف در اولویت بعدی قرار می گیرند؛ ولی این بدان معنا نیست که سایر مصارف مورد توجه شرکت گاز نیستند.

وی گفت: بر اساس آمارهای موجود خانوارهای ایرانی حدود سه برابر میانگین جهانی مصرف گاز، آب و برق دارند که از تمامی مشترکان گاز انتظار می رود با مصرف ایمن و بهینه گاز طبیعی ضمن حفظ محیط زیست و کاهش هزینه های خانوار، امکان استفاده از این نعمت خدادادی را برای دیگران فراهم نمایند.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: صرفه جویی کم مصرف کردن نیست، درست مصرف کردن است بنابراین باید با صرفه جویی امکان توسعه گازرسانی در این استان سرسبز را فراهم ساخته و انرژی مورد احتیاج نسل های آینده را هدر ندهیم.

استان خراسان شمالی 863 هزار نفر جمعیت دارد که 44 درصد آنان در نواحی روستایی سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 17 دی 1399 بروزرسانی: 17 دی 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1323

به "خبرنگاران خراسان شمالی در شاخص گازرسانی از میانگین کشور بالاتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خراسان شمالی در شاخص گازرسانی از میانگین کشور بالاتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید