خبرنگاران حمله هوایی دولت وفاق لیبی به نیروهای حفتر

به گزارش مینی نت، تهران- خبرنگاران- نیروی هوایی دولت وفاق ملی لیبی که از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته شده است، یک دستگاه اتوبوس حامل عناصر مسلح وابسته به ژنرال خلیفه حفتر را در جنوب طرابلس پایتخت این کشور، هدف قرار داد.

خبرنگاران حمله هوایی دولت وفاق لیبی به نیروهای حفتر

به گزارش خبرگزاری آناتولی، سخنگوی نیروهای دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه اعلام کرد که این اتوبوس در اطراف منطقه نسمه در جنوب غرب طرابلس هدف قرار گرفت.

محمد قنونو به جزئیات بیشتری در این باره اشاره نکرد.

نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی بامداد جمعه نیز یک دستگاه تانکر حامل سوخت و دو خودروی نظامی حامل سلاح سنگین را در جنوب غرب طرابلس و در حالی که راهی مناطق تحت کنترل شبه نظامیان حفتر بودند، هدف قرار دادند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

امارات، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج هستند که در غرب این کشور مستقر و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.

نیروهای ژنرال حفتر ماه هاست که با حمایت متحدان خارجی خود برای تصرف طرابلس پایتخت لیبی به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی حمله می کنند، اما نه تنها تا به امروز موفقیتی کسب نکرده اند، بلکه بارها با شکست نیز روبرو شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 965

به "خبرنگاران حمله هوایی دولت وفاق لیبی به نیروهای حفتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمله هوایی دولت وفاق لیبی به نیروهای حفتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید