خبرنگاران حمایت صندوق کارآفرینی امید از رونق گردشگری کشاورزی

به گزارش مینی نت، بجنورد- خبرنگاران - مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: این صندوق از طرح هایی که منجر به توسعه و رونق گردشگری در بخش کشاورزی شده و افزایش اشتغال را به دنبال داشته باشد، حمایت می نماید.

خبرنگاران حمایت صندوق کارآفرینی امید از رونق گردشگری کشاورزی

به گزارش خبرنگاران اصغر نورالله زاده عصر سه شنبه در آیین بهره برداری از نخستین گلخانه هیدروپونیک خراسان شمالی در اسفراین که به وسیله ویدئوکنفرانسی صورت گرفت، گفت: جهانگردی کشاورزی امروزه در بسیاری از نقاط دنیا معمول است و می توان از مزیت حوزه کشاورزی به ویژه در بخش گلخانه ای، بهره برده و مدلی را برای جذب جهانگرد به آن تعریف کرد.

وی اضافه کرد: برنامه ریزی برای بازدید از گلخانه ها، محصولات و تجهیزات خاصی که در آن مورد استفاده قرار می گیرد در کنار جاذبه های تاریخی می تواند جهانگردان را به سمت جهانگردی کشاورزی سوق دهد و از این طریق درآمدزایی برای فعالان این بخش ایجاد گردد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به مزیت تاریخی و جهانگردی اسفراین گفت: می توان با استفاده از این مزیت برای ایجاد و توسعه جهانگردی مبتنی بر کشاورزی، که سبب توسعه فزاینده در این حوزه می گردد، استفاده کرد.

نورالله زاده با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید، آماده حمایت از طرح های جهانگردی کشاورزی است، اضافه کرد: برای تحقق این امر باید طرح های زیادی در حوزه انواع گلخانه و فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی در منطقه تعریف و اجرا گردد تا از این طریق جذابیت زیادی برای بازدید جهانگردان ایجاد گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به ویژگی های خاص گلخانه هیدرو پونیک اسفراین در خراسان شمالی، این طرح می تواند به پیشران توسعه منطقه در حوزه فراوری محصولات گلخانه ای تبدیل گردد.

وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد ارزش اضافه نموده از برنامه های اصلی این صندوق در منطقه است و باید به حمایت از اجرای آن توجه بیشتر گردد.

گلخانه هیدروپونیک اسفراین، به عنوان نخستین در خراسان شمالی است با تسهیلات 142 میلیارد ریالی صندوق کارآفرینی امید در روستای کوشکی اسفراین ایجاد شده که برای 12 نفر اشتغال مستقیم ایجاد نموده و سالانه 250 تن گوجه فرنگی و توت فرنگی فراوری خواهد نمود.

در علم زراعت، هیدروپونیک شیوه ای از کشاورزی است که در آن گیاه در خاک رشد نمی کند بلکه بنای کار در آن بر رشد گیاهان در ردیف ها و بسترهای کشت به همراه جریان ثابتی از محلول های غذایی است و منظور از هیدروپونیک، ابزار و تجهیزاتی است که همانند یک بسته هماهنگ، برای رشد گیاهان به کار گرفته می گردد.

شهرستان 120 هزار نفری اسفراین با دارا بودن 78 درصد گلخانه های خراسان شمالی رتبه نخست استان را در این حوزه دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1137

به "خبرنگاران حمایت صندوق کارآفرینی امید از رونق گردشگری کشاورزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران حمایت صندوق کارآفرینی امید از رونق گردشگری کشاورزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید