خبرنگاران امکانات اولیه تحصیل دانش آموزان حسین آباد کالپوش فراهم شد

به گزارش مینی نت، سمنان- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: امکانات اولیه برای تحصیل دانش آموزان حسین آباد کالپوش در سال تحصیلی99-98 با تهیه کانکس و پرداخت هزینه رفت و آمد فراهم شد.

خبرنگاران امکانات اولیه تحصیل دانش آموزان حسین آباد کالپوش فراهم شد

محمد دستورانی عصر یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: امکانات اولیه برای تحصیل دستکم 700 دانش آموز حسین آباد کالپوش که به دلیل رانش زمین مدرسه های خود را از دست دادند در نظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: اکنون مدرسه های نظری و کاردانش و همچنین مدرسه حضرت زینب (س) حسین آباد تخریب شده که با برنامه ریزی اصولی برای جابجایی دانش آموزان به مدارس همجوار و یا تحصیل موقت دانش آموزان مقطع ابتدایی کوشش می گردد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان ادامه داد: 15 کانکس برای تحصیل دانش آموزان به صورت موقت در حسین آباد کالپوش تدارک دیده شده که دانش آموزان مقطع ابتدایی سال تحصیلی آینده را در این مکان های سرپوشیده شروع می نمایند.

دستورانی اضافه نمود: دولت با تمام امکانات برای برطرف مسائل و گرفتاری های مردم مصیبت زده حسین آباد در کوشش بوده و آموزش و پرورش استان به کیفیت تحصیل در این منطقه با وجود مسائل معتقد است.

وی توضیح داد: خیران بازوی توانمند در امر مدرسه سازی در کشور هستند و این نیک اندیشان برای ساخت مجتمع آموزشی بعد از معین زمین در حسین آباد کالپوش به یاری آموزش و پرورش استان بیایند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: برطرف مسائل و گرفتاری های مردم مصیبت زده حسین آباد کالپوش نیازمند همدلی مسئولان و مردم است و همه با هم برای ساخت دوباره حسین آباد باید کوشش کنیم.

رانش زمین در بخش کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان باعث آسیب به زیرساخت ها و تخلیه خانه ها به منظور حفظ جان شهروندان شد.

بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل 12 روستا است که دست کم 20 هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است، این بخش در 200 کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار گرفته است.

7339/7408

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 234

به "خبرنگاران امکانات اولیه تحصیل دانش آموزان حسین آباد کالپوش فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امکانات اولیه تحصیل دانش آموزان حسین آباد کالپوش فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید