حکم لاهه آمریکا را تحت فشار می گذارد، این رای پیروزی دیپلماتیک برای ایران بود

به گزارش مینی نت، رئیس کمیته یبن الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با اشاره به رای دیوان لاهه مبنی بر اینکه صلاحیت رسیدگی به شکایت ایران را دارد، گفت: با این موضع، مسلما حکم نهایی این پرونده نیز به نفع ایران خواهد بود.

حکم لاهه آمریکا را تحت فشار می گذارد، این رای پیروزی دیپلماتیک برای ایران بود

جلیل رحیمی دنیا آبادی در گفت وگو با خبرنگاران، با بیان این مطلب گفت: اکنون دادگاه از طرف آمریکایی خواسته تا زمان صدور رای نهایی علیه مردم ایران اقدامی نکند.

رحیمی دنیا آبادی با تاکید بر اینکه رایی که از سوی دیوان صادر می گردد، الزام آور است، توضیح داد: فکر می کنم حتی اگر آمریکایی ها این رای را اجرا ننمایند این رای خود مستمسک بسیار ارزشمندی خواهد بود که هیچ کشوری در خصوص تحریم ها با آمریکا همکاری نکند. نه تنها همکاری نکند بلکه حتی کشورهای مختلف که به دلیل تحریم های امریکا دچار ضرر و زیان می شوند با استناد به این رای دیوان می توانند شکایت هایی را علیه آمریکا طرح نمایند. بعید می دانم آمریکا بخواهد خود را وارد چالش بین المللی کند.

رئیس کمیته بین الملل کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار داشت: حتی دیوان می تواند در مساله نقض برجام نیز برای کارشناسی خسارت، کارشناسانی را معین کند تا علیه آمریکا معین خسارت گردد. برای مثال کارشناسان بگویند که شما این خسارت ها را به ایرانی ها وارد کردید و باید خسارت پرداخت کنید. به هر حال این موضوع اخیر پیروزی دیپلماتیک بزرگی برای ایران بود.

رحیمی دنیا آبادی درباره این که آیا این موضع اخیر دیوان لاهه می تواند جلوی تحریم های نفتی آبان ماه آمریکا را بگیرد؟ گفت: آمریکایی ها اینقدر عقلانیت ندارند که بخواهند مرحله ای از تحریم ها را متوقف نمایند، ولی آنچه که مسلم است این است که یک فشار فوق العاده بین المللی به امریکایی ها وارد خواهد شد و آمریکایی ها را وادار خواهد نمود از مواضع خود عقب نشینی کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 60

به "حکم لاهه آمریکا را تحت فشار می گذارد، این رای پیروزی دیپلماتیک برای ایران بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حکم لاهه آمریکا را تحت فشار می گذارد، این رای پیروزی دیپلماتیک برای ایران بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید