تمرین آزادکاران بصورت روزانه کنترل می شود، باید پشتوانه سازی کنیم

به گزارش مینی نت، مسعود مصطفی جوکار در تشریح آخرین شرایط تمرینی آزادکاران تیم ملی که به دلیل تعطیلی اردوهای آماده سازی مجبور به انجام تمرینات انفرادی هستند به خبرنگاران گفت: بعد از اینکه برگزاری اردوها به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد، کادر فنی بلافاصله با راه اندازی یک گروه ویژه در فضای مجازی وارد عمل شد تا تمرینات بچه ها که به شهرهای خودشان بازگشته بودند، به خوبی تدوین و نظارت شود.

تمرین آزادکاران بصورت روزانه کنترل می شود، باید پشتوانه سازی کنیم

وی شرح داد: خوشبختانه این موضوع از همان روزهای ابتدایی تعطیلی اردوی تیم ملی به خوبی پیگیری و انجام شد و ما هم اکنون با ارسال برنامه های روزانه برای تمرین آزادکاران بطور مستمر از شرایط جسمی آنها مطلع هستیم. البته این مساله تا جایی که امکانات به ما اجازه داده میسر می شود اما طبیعتا هیچ تمرینی مثل حضور گروهی آزادکاران در اردو مثمرثمر و مفید نیست. به هر حال ناچار هستیم و باید مثل تمامی کشورهای مدعی کشتی که هم اکنون با تعطیلی برنامه های خود روبرو هستند، به این روش عمل کنیم.

نایب قهرمان المپیک 2004 آتن به تعویق بازیهای المپیک 2020 توکیو اشاره کرد و گفت: به نظر من این تعویق و فاصله زمانی بوجود آمده تا المپیک که قرار است مرداد ماه سال آینده برگزار شود، به سود ما خواهد بود. ما باید نیمه پر لیوان را در نظر بگیریم چراکه در این مدت برخی از آزادکاران ما می توانند به خوبی از نظر فنی و تجربی بارورتر شوند.

وی اضافه نمود: تعویق المپیک به برخی از آزادکاران ما کمک بزرگی خواهد کرد تا بتوانند از نظر وزنی خود را در اوزان جدید محک بزنند و به قول معروف در اوزان جدید جا بیافتند. ضمن اینکه تعدادی از آزادکاران اردوی تیم ملی هم که از سال گذشته مصدومیت داشتند می توانند به خوبی در این مدت به امور درمانی خود برسند.

جوکار به آخرین شرایط حسن یزدانی و علیرضا کریمی اشاره کرد و گفت: این دو آزادکار مدعی و عنوان دار، سال گذشته را با مصدومیت و تمرینات سبک پشت سر گذاشتند. خوشبختانه فرایند درمانی این آزادکاران به خوبی در حال طی شدن است و در طول مدت تعطیلی اردوها هم به خوبی تحت نظر کادر فنی هستند. ضمن اینکه علیرضا کریمی هم می تواند در این فاصله زمانی بوجود آمده تا المپیک با نظر پزشکان معالج برای عمل جراحی زانوی خود اقدام کند. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید با نظر پزشکان نهایی و اجرایی شود.

مربی تیم ملی کشتی آزاد در خاتمه گفت: یکی از اولویت های فدراسیون کشتی بعد از کسب سهمیه های المپیک و حضور در این بازیها، بحث پشتوانه سازی است که طی سالهای گذشته به خوبی پیگیری و اجرایی نشده است. ما باید در خصوص پشتوانه سازی برای قهرمانان کنونی خودمان خیلی زودتر اقدام می کردیم تا هم اکنون در هر وزن چندین آزادکار ششدانگ و باتجربه در اختیار داشتیم. به هر حال باید در این مورد هم به خوبی برنامه ریزی و عمل کنیم تا در سالهای آینده با کشتی گیران جوان و باانگیزه ای در عرصه ملی همراه باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 928

به "تمرین آزادکاران بصورت روزانه کنترل می شود، باید پشتوانه سازی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمرین آزادکاران بصورت روزانه کنترل می شود، باید پشتوانه سازی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید