کوشش هند و پاکستان برای برطرف تیرگی روابط

به گزارش مینی نت، خبرنگاران : مقامات هند و پاکستان روز گذشته با امضای توافقنامه جدیدی برای سهولت سفرهای بین دوکشور نشان دادند که در حال حرکت به سمت برطرف تیرگی روابط هستند.

کوشش هند و پاکستان برای برطرف تیرگی روابط

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، مقامات هند و پاکستان روز گذشته آدینه اعلام کردند که توافقنامه جدیدی برای سهولت سفرهای بین دوکشور امضا کردند.

امضا این توافقنامه صدور ویزا میان پاکستان و هند از این جهت حائز اهمیت است که نشان می دهد این دو کشور در کوشش برای اعتماد سازی و رفع کردن تیرگی روابط هستند.

رحمان مالک، وزیر کشور پاکستان در دیدار با سوشیل کومار، همتای هندی خود در دهلی نو، توافقنامه جدید صدور ویزا بین دو کشور را به امضاء رساندند.

کومار پس از امضاء این توافقنامه تاکید نمود که امضای توافقنامه جدید صدور ویزا تاثیر زیادی بر تسهیل روابط مردم دو کشور و به خصوص اتباع هندی خواهد داشت.

تحلیلگران سیاسی بر این عقیده هستند که هند، با امضا این توافقنامه نشان داد که توسعه همکاری با پاکستان را بدون توجه به پرونده حمله تروریستی سال 2008 بمبئی دنبال می نماید.

اعدام اخیر اجمل کساب تنها بازمانده این حمله تروریستی در هند، احتمال زدودن سایه حمله بمبئی بر روابط هند و پاکستان را افزایش داد، اگرچه وزیر امور خارجه این کشور اخیرا ضمن هشدار به پاکستان خواستار بازداشت و استرداد طراحان این حمله تروریستی شد.

این حمله تروریستی منجر به کشته شدن 166 نفر در سال 2008 شد و روابط سیاسی پاکستان و هند را پیش از پیش تیره کرد.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 506

به "کوشش هند و پاکستان برای برطرف تیرگی روابط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش هند و پاکستان برای برطرف تیرگی روابط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید