تشریح دستاورد های سومین کنگره بین المللی جندی شاپور در دانشگاه صنعتی دزفول

به گزارش مینی نت، رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول گفت: بدیهی ترین اتفاقی که پس از برگزاری سومین دوره از کنگره بین المللی جندی شاپور افتاد، شبکه سازی یا ارتباطی است که این دانشگاه با سایر دانشگاه ها برقرار کرد.

تشریح دستاورد های سومین کنگره بین المللی جندی شاپور در دانشگاه صنعتی دزفول

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا عصاری رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول ضمن تشریح دستاورد های سومین دوره از کنگره بین المللی جندی شاپور که اسفندماه سال گذشته در دزفول برگزار شد، گفت: بدیهی ترین اتفاقی که پس از برگزاری این دوره از کنگره بین المللی جندی شاپور افتاد، شبکه سازی یا ارتباطی است که دانشگاه صنعتی جندی شاپور با سایر دانشگاه ها برقرار کرد؛ به واسطه این شبکه سازی می توان در جهت صیانت جندی شاپور از ساختار های موجود در کشور استفاده کنیم.

عصاری اضافه کرد: مجموعه دانشگاه صنعتی جندی شاپور به دنبال آشناسازی گنجینه جندی شاپوری است که از دید صاحبان خود یعنی مردم، پنهان مانده بود. علاوه بر آشناسازی این گنجینه به مردم، در عرصه بین المللی نیز این اتفاق رخ داده است. پس از کنگره بسیاری از مجموعه ها در بحث های پژوهشی و آموزشی برای برقراری ارتباط با دانشگاه، تماس داشتند. امیدواریم که بتوانیم با سازماندهی مناسب، از ظرفیت ها برای احیای جندی شاپور استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول خاطرنشان کرد: برحسب وظیفه ای که به شورای عالی انقلاب فرهنگی محول شده، امیدواریم در سند توسعه استان مساله گردشگری فرهنگی و میراث با ارزش جندی شاپور، به عنوان یکی از مولفه های توسعه فرهنگی برای منطقه باشد. از طرفی دیگر امیدواریم مرکز پژوهشی جندی شاپور با محور قرار دادن این امر، بتواند به وظایف خود عمل کند.

وی با تاکید بر خودباوری از طریق شناساندن جندی شاپور به مردم، گفت: خودباوری فرهنگی با توجه به پیشینه فرهنگی برای جوانان مهم است. جوانانی که کمتر با این گنجینه ارتباط برقرار کرده اند، توانستیم گنجینه جندی شاپور را به آن ها معرفی کنیم و این می تواند نقش مهمی در خودباوری ملی داشته باشد. ما به دنیا نشان دادیم که هزار و 750 سال قبل دانشگاه داشتیم، درحالیکه بسیاری از کشور های مدعی کنونی وجود خارجی نداشتند. کشور هایی که به ما نگاه جنگ طلبی دارند. ما به مردم این کشور ها تمدن خود را معرفی کردیم. محور های مولفه های یونسکو نیز اکنون بر اساس مطالبی است که ما هزار و 750 سال پیش در جندی شاپور داشتیم.

عصاری در سرانجام با اشاره به استقبال خوب از سومین دوره کنگره بین المللی جندی شاپور که در دزفول برگزار شد، یادآور شد: خوشبختانه کنگره بین المللی مورد استقبال اندیشمندان، فرهیختگان و مردم قرار گرفته و امیدواریم با مسئولیت اجتماعی که دانشگاه نسبت به جامعه دارد، بتوانیم گنجینه جندی شاپور را به خوبی به مردم معرفی کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1552

به "تشریح دستاورد های سومین کنگره بین المللی جندی شاپور در دانشگاه صنعتی دزفول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح دستاورد های سومین کنگره بین المللی جندی شاپور در دانشگاه صنعتی دزفول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید