ترکیه مجدداً تجهیزات نظامی به شمال سوریه ارسال کرد

به گزارش مینی نت، رسانه های گروه های مخالف دولت سوریه از اقدام ترکیه در ارسال تجهیزات نظامی و لجستیکی جدید به استان ادلب سوریه خبر دادند.

ترکیه مجدداً تجهیزات نظامی به شمال سوریه ارسال کرد

به گروه بین الملل خبرنگاران، مرکز موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه که نهادی مستقر در لندن و وابسته به مخالفان دولت سوریه است، از رصد ورود تجهیزات نظانی جدید به استان ادلب این کشور اطلاع داد.

این مرکز امروز پنجشنبه گزارش داد که سه ستون نظامی متشکل از 70 خودروی حامل تجهیزات نظامی متعلق به نیروهای مسلح ترکیه وارد اراضی سوریه شده است.

بر اساس این گزارش، سه کاروان نظامی ترکیه ای از گذرگاه مرزی کفرلوسین استان هاتای ترکیه وارد ادلب سوریه شده است. منابع سوری گفتند که این کاروان ها به سمت مراکز دیدوبازرسی ایجاد شده در اطراف استان ادلب حرکت نموده اند.

آمار دیدبان حقوق بشر سوریه نشان می دهد که ترکیه از ابتدای آتش بس ترکی روسی در ادلب، 4515 خودروی و تجهیزات به همراه نیروهای نظامی به این استان سوریه گسیل داشته است.

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه 15 اسفند سال گذشته بعد از تشدید درگیری ها بین ارتش سوریه و گروه های تروریستی و ارتش ترکیه در ادلب، به توافق آتش بس در این استان دست یافتند.

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1070

به "ترکیه مجدداً تجهیزات نظامی به شمال سوریه ارسال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه مجدداً تجهیزات نظامی به شمال سوریه ارسال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید