بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و پاکستان: دولت افغانستان و طالبان آتش بس نمایند

به گزارش مینی نت، اتحادیه اروپا و پاکستان در بیانیه ای مشترک با انتقاد از ادامه خشونت ها در افغانستان تاکید کردند که دولت و طالبان برای نشان دادن تعهدات خود درباره صلح، اعلام آتش بس نمایند.

بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و پاکستان: دولت افغانستان و طالبان آتش بس نمایند

با ما سفر کنید و با سفر به اروپا در پاییز از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، اتحادیه اروپا و پاکستان در بیانیه ای مشترک ضمن حمایت از مذاکرات بین الافغانی اعلام کردند که مذاکرات صلح باید به هدف حفاظت و تقویت دستاوردهای 19 سال گذشته در زمینه های توسعه مالی، اجتماعی، حقوق بشر، آزادی های اساسی همه افغان ها به ویژه زنان و جوان انجام شود تا به یک افغانستان مرفه و با ثبات منتج شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه از دولت و طالبان خواسته شده است که در پاسخ به درخواست آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل برای آتش بس دنیای به هدف مبارزه با بیماری کرونا، آتش بس بشردوستانه اعلام نمایند.

در این بیانیه گفته شده است که ادامه خشونت ها مقابله کارآمد با تهدید استثنایی را که ویروس کرونا برای افغانستان و منطقه خلق نموده است، متاثر می نماید.

اتحادیه اروپا و پاکستان از دولت و طالبان خواسته است که به هدف نشان دادن تعهد واقعی شان به صلح، برای از بین بردن کامل خشونت کوشش نمایند.

به گزارش هشت صبح، پس از درخواست دبیرکل سازمان ملل دولت بارها طالبان را به آتش بس دعوت نموده است اما تا به امروز از سوی این گروه پذیرفته نشده است.

اتحادیه اروپا و پاکستان با اعلام حمایت از فرایند صلح به رهبری و مالکیت افغانستان، از پیشرفت های دو سال گذشته در این فرایند استقبال نموده است.

در این بیانیه از دولت و طالبان خواسته شده است که کوشش های جدی را برای دست یابی به صلح و ثبات پایدار در افغانستان انجام دهند.

اتحادیه اروپا و پاکستان از جامعه دنیای خواسته اند تا از ایجاد شرایط بازگشت به موقع و زودهنگام مهاجران افغان حمایت کند.

این بیانیه در شرایطی صادر شده است که سطح خشونت ها در افغانستان افزایش یافته و هم زمان آن مذاکرات دوحه نیز به بن بست رسیده است. این مذاکرات از 22 شهریور به این سو بدون نتیجه چشم گیری در دوحه، پایتخت قطر ادامه دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1260

به "بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و پاکستان: دولت افغانستان و طالبان آتش بس نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک اتحادیه اروپا و پاکستان: دولت افغانستان و طالبان آتش بس نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید