بهینه سازی رایگان واحدهای مسکونی برای صرفه جویی 500 بشکه ای نفت

به گزارش مینی نت، خبرنگاران:رئیس انجمن بهینه سازی مصرف انرژی با اشاره به سهم 39 درصدی بخش خانگی در مصرف انرژی کشور که روزانه معادل 5 میلیون بشکه نفت است گفت: با بهینه سازی واحدهای مسکونی می توانیم 500 بشکه در سال در مصرف انرژی به ازای هر واحد صرفه جویی کنیم.

بهینه سازی رایگان واحدهای مسکونی برای صرفه جویی 500 بشکه ای نفت

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگار مالی خبرنگاران، آرش نجفی در نشست آنالیز شرایط اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها با ارائه آماری از مصرف داخلی نفت گفت: بنا بر آمارهای رسمی در حال حاضر روزانه معادل 5 میلیون بشکه نفت، انرژی در کشور ما مصرف می گردد.

وی اضافه نمود: 39 درصد از این میزان مصرف در بخش خانگی، 35 درصد در صنایع، 20 درصد در حمل و نقل و مابقی مصرف عمومی می گردد.

وی توضیح داد: آنالیز ها نشان می دهد طی سال های 89 تا 92 ارزش یارانه نقدی پرداختی از 56 دلار به 16 دلار کاهش پیدا نموده است. این در حالی است که در همان سال 89 که شروع اجرای مرحله اول قانون بود، می توانستیم تنها با 4 میلیون و 500 هزار تومان، مصرف انرژی را در بیش از 18 میلیون واحد مسکونی با مساحت متوسط 100 متر مربع بهینه سازی کنیم.

نجفی ادامه داد: در آن موقع به توصیه ها و تذکرات ما در این باره توجهی نشد و بالغ بر 131 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی بین مردم توزیع شد که نتیجه آن در افزایش پایه پولی، نقدینگی و تورم اکنون بر همگان روشن است. دردآورتر اینکه برای بهینه سازی مصرف انرژی در همان واحدهای مسکونی امروز باید به ازای هر واحد 100 متری حدود 10 میلیون تومان هزینه گردد. بنابراین اگر قانون به درستی اجرا می شد، در حال حاضر حداقل 89 درصد اهداف قانون محقق شده بود.

وی اضافه نمود: اگر همین امروز هم به طور رایگان واحدهای مسکونی را بهینه سازی کنیم، در مصرف انرژی معادل 500 بشکه به ازای هر واحد مسکونی در سال صرفه جویی خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با مقایسه بهای سوخت در ترکیه و ایران گفت: در ترکیه قیمت سوخت خودروها بیش از 6 هزار تومان است ولی در ایران دو نرخ 700 و 1000 تومان را داریم. در حالی که امروز شاهد سرازیر شدن محصولات ترکیه به داخل و تراز تجاری منفی در ارتباط با این کشور هستیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 852

به "بهینه سازی رایگان واحدهای مسکونی برای صرفه جویی 500 بشکه ای نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهینه سازی رایگان واحدهای مسکونی برای صرفه جویی 500 بشکه ای نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید