بنیاد نخبگان فارس، و اهدا تسهیلات ویژه به دانشجویان

به گزارش مینی نت، با موافقت بنیاد ملی نخبگان، تسهیلات ویژه ای به دانشجویان فارس اهدا می گردد.

بنیاد نخبگان فارس، و اهدا تسهیلات ویژه به دانشجویان

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش از ، رییس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: به پیشنهاد این بنیاد و با موافقت بنیاد ملی نخبگان، تسهیلات ویژه ای به دانشجویان فارس اهدا می گردد که به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

حبیب شریف، بیان نمود: طرح هدفمند و اثرگذار اعطای تسهیلات و جایزه نوارزش آفرینان دانشگاه ها توسط بنیاد نخبگان فارس تعریف، و با همت و موافقت بنیاد ملی نخبگان عملیاتی شد.

او اضافه نمود: این طرح، در گام نخست تعدادی از دانشجویان مقطع دکتری تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان را پوشش خواهد داد که ویژگی های کارآفرینی و نوارزش آفرینی داشته باشند و بتوانند در آینده به عنوان یک فرد نوارزش آفرین و کارآفرین برای ایجاد دانشگاه های نسل سوم در کشور موثر باشند.

رییس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: با عنایت ویژه مدیران بنیاد ملی نخبگان، اجرای شیوه نامه پیشنهادی بنیاد نخبگان این استان با عنوان شیوه نامه اهدای تسهیلات و جایزه نوارزش آفرینان دانشگاه ها برای 10 نفر از مشمولان پشتیبانی های دانشجویی سال 1400-1399 دانشگاه های فارس مورد موافقت قرار گرفته است.

شریف، در خصوص ویژگی های این شیوه نامه گفت: این شیوه نامه که بر مبنای وزن دهی به پژوهش های مساله محور و کاربردی که با رویکرد برطرف مسائل کشور و همچنین فعالیت هایی که در اکوسیستم کارآفرینی کشور مفید هستند تهیه شده، با هدف انگیزه بخشی، ماندگاری و تاثیرگذاری استعداد های برتر تسهیلات قابل توجه اقتصادی را در مدت چهار تا 6 سال با مشارکت بنیاد و دانشگاه ها به دانشجویان و دانش آموختگان برتر دانشگاه ها اهدا می نماید.

رییس بنیاد نخبگان استان فارس ادامه داد: کسب امتیاز برای فعالیت های فناورانه که عملا تفاوت شیوه نامه نوارزش آفرینان با شیوه نامه های موجود در بنیاد نخبگان است از ویژگی هایی است که متقاضیان این تسهیلات باید بتوانند از آن برخوردار باشند.

شریف اضافه نمود: این ویژگی ها شامل تجاری سازی اختراعات، عضویت در هسته های مساله محور طرح شهید احمدی روشن، ثبت ژن در پایگاه های داده معتبر منجر به فراوری محصول تجاری، تاسیس یا فعالیت در شرکت های فناور، طرح ها و اختراعات برگزیده جشنواره های مورد تایید به ویژه در صورت تجاری سازی آنها، مقاله های منتشرشده و پذیرفته شده برای انتشار در نشریه های با نمایه بین المللی و علمی - پژوهشی در حیطه طرح های کاربردی و مرتبط با حل مسائل جامعه، صنعت و همکاری در اجرای طرح های کاربردی پژوهشی مصوب موسسه های علمی و پژوهشی است.

رییس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: وجه تمایز نحوه اجرای این شیوه نامه با شیوه نامه فعلی پشتیبانی از دانشجویان اولا مبنای زمانی تسهیلات است که در شیوه نامه های کنونی، زمان تسهیلات، کوتاه مدت و حداکثر 12ماه است. اما در شیوه نامه پیشنهادی مبنای تسهیلات 6 سال (چهار سال دوره دکتری و 2 سال پس از فراغت از تحصیل) است که این بلند مدت بودن تسهیلات، باعث ایجاد انگیزه و افزایش ماندگاری و تاثیرگذاری استعداد های برتر در کشور خواهد بود.

شریف بیان نمود: ملاک ارزیابی در شیوه نامه فعلی، فعالیت های آموزشی و پژوهشی افراد بدون در نظر دریافت کاربردی بودن و یا مفید بودن فعالیت ها در اکوسیستم کارآفرینی کشور است در حالی که در شیوه نامه پیشنهادی، بر موضوع کاربردی بودن، مفید بودن برای حل مسائل و ارزش آفرینی پژوهش ها و فعالیت ها تاکید شده است و اجرای این شیوه نامه باعث سوق دادن دانشجویان به انجام پژوهش های کاربردی و نوارزش آفرینی خواهد شد.

او ادامه داد: دانشجویان مقطع دکتری، مشمول پشتیبانی های دانشجویی سال 1400- 1399 که در دانشگاه های شیراز، علوم پزشکی شیراز و صنعتی این شهر مشغول به تحصیل هستند، می توانند در فرآیند آنالیز تقاضای این تسهیلات شرکت نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1101

به "بنیاد نخبگان فارس، و اهدا تسهیلات ویژه به دانشجویان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنیاد نخبگان فارس، و اهدا تسهیلات ویژه به دانشجویان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید