برنامه های رئیس جمهور در نیویورک

به گزارش مینی نت، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور در جریان سفر به نیویورک با سران کشورهای فرانسه، انگلیس، ژاپن، سوئیس، اسپانیا، عراق، سوئد و پاکستان دیدار می نماید.

برنامه های رئیس جمهور در نیویورک

به گزارش خبرنگاران، پرویز اسماعیلی در گفت وگویی درباره برنامه های روحانی در سفر به نیویورک اظهار کرد: فردا اول مهرماه پس از اینکه رئیس جمهور زنگ مدارس را به صدا درآورد، راهی نیویورک برای سخنرانی در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل می گردد.

وی با بیان اینکه سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل صبح روز چهارشنبه انجام می گردد، اضافه نمود: ملاقات با مدیران ارشد رسانه های بین المللیو جلسه با نخبگان سیاست خارجی در آمریکا از مهم ترین ملاقات های رئیس جمهور است.

اسماعیلی همچنین گفت: رئیس جمهور دو مصاحبه تلویزیونی با دو شبکه مهم آمریکا دارد. همچنین با دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار نموده و با سران کشورهای فرانسه، انگلیس، ژاپن، سوئیس، اسپانیا، عراق، سوئد و پاکستان و چند کشور دیگر دیدار می نماید که این دیدارها عمدتاً با درخواست سران آن کشورها تنظیم شده است. همچنین نشست مطبوعاتی در انتها سفر رئیس جمهور در ظهر پنجشنبه اجرا شده و سپس وی نیویورک را به سمت تهران ترک می نماید.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر ریاست جمهوری درباره محدودیت هایی که توسط آمریکا برای تیم همراه رئیس جمهور ایجاد شد، توضیح داد: عدم صدور ویزا برای هیات رسمی همراه رئیس جمهور و بعضی معاونان دفتر رئیس جمهور و هیات رسانه ای برخلاف مسئولیت دیپلماتیکی است که رسماً آمریکا آن را پذیرفته است. اصل محدودیت ها از سوی دولتی که دولت تحریم است و منطق، گفت وگو و دیپلماسی را قبول ندارد، دو دلیل بیشتر وجود ندارد. اول اینکه می خواهند صدای جمهوری اسلامی ایران را تحریم نمایند و از حضور مقامات ایران که صدای ملت خود هستند جلوگیری نمایند که تحریم ظریف هم به همین دلیل بود. دلیل دیگر هم این است که ایران را به لحاظ سیاسی منزوی نمایند که این نشدنی است و رئیس جمهور در این سفر در بالاترین سطح با کشورهای مختلف گفت وگو دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 402

به "برنامه های رئیس جمهور در نیویورک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های رئیس جمهور در نیویورک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید