برخورد قانونی با بنگاه هایی که مصوبه سقف اجاره بها را رعایت نکنند

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران، مصطفی قلی خسروی با اعلام این خبر گفت: در صورت اعلام شکایت از سوی مستاجران برای تنظیم قرارداد های خارج از ضوابط اعلام شده، با دفتر معاملات ملکی متخلف برخورد قانونی انجام می گردد.

برخورد قانونی با بنگاه هایی که مصوبه سقف اجاره بها را رعایت نکنند

وی درباره اجرای مصوبه مشخص سقف اجاره بها، اضافه نمود: همه قرارداد های اجاره، پیرو مصوبه ستاد مبارزه با کرونا به صورت اتوماتیک تمدید می گردد و نیازی به مراجعه مستاجران به بنگاه های املاکی نیست.

قلی خسروی اضافه نمود: بر این اساس، پشت نویسی قرارداد های اجاره سال گذشته بین مالک و مستاجر هم می تواند قانونی باشد.

به گفته رئیس اتحادیه املاک تهران از آنجایی که ستاد مبارزه با کرونا در مورد تمدید اتوماتیک قرارداد های اجاره مصوبه داشته و برای اینکه هزینه اضافی از سوی مالک و مستاجر پرداخت نگردد قرارداد های اجاره بدون مراجعه به بنگاه های املاکی به صورت اتوماتیک تمدید می گردد.

قلی خسروی در مورد رعایت سقف مشخص اجاره بها هم، گفت: مصوبه ستاد مبارزه با کرونا لازم الاجراست و اتحادیه املاک تابع مصوبه دولت است و در صورت اعلام شکایت از سوی مستاجران برای تنظیم قرارداد های خارج از ضوابط اعلام شده با دفتر معاملات ملکی برخورد قانونی انجام می گردد.

وی با شرح اینکه هم چنان معتقدیم توانمندی مستاجران با پرداخت تسهیلات اجاره برترین سیاست برای بازار اجاره است، توضیح داد: دخالت در قیمت گذاری باعث افزایش قیمت ها می گردد با این حال با هر گونه تخلف در زمینه تمدید قرارداد ها خارج از نرخ های اعلام شده برخورد قانونی می گردد.

بر اساس قانون، چنانچه بنگاه های معاملاتی ملکی به تنظیم قرارداد های خارج از ضوابط اعلام شده اقدام نمایند، پلمب می شوند و صورت تکرار نسبت به ابطال پروانه به وسیله مراجع ذی صلاح اقدام می گردد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حداکثر افزایش اجاره بهای واحد های مسکونی برای شهر تهران تا 25 درصد، برای کلان شهر های دیگر حداکثر 20 درصد و در سایر شهر ها 15 درصد مشخص شد و بعلاوه با توجه به این مصوبه همه قرارداد ها در دوره کرونا و تا سه ماه پس از آن تمدید می گردد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 4 مرداد 1400 بروزرسانی: 4 مرداد 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1683

به "برخورد قانونی با بنگاه هایی که مصوبه سقف اجاره بها را رعایت نکنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد قانونی با بنگاه هایی که مصوبه سقف اجاره بها را رعایت نکنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید