ایران، شریک مطالعاتی جمهوری آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد

به گزارش مینی نت، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری از انتخاب ایران به عنوان شریک مطالعاتی پروژه بازاریابی مقصد کشور آذربایجان در کمیته دائمی همکاری های مالی تجاری سازمان همکاری اسلامی (COMCEC-OIC) اطلاع داد.

ایران، شریک مطالعاتی جمهوری آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد

به گزارش مینی نت به نقل از مرکز روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، محمد ابراهیم لاریجانی گفت: با حمایت کومسک در سال 2018، ایران در پروژه گردشگری کشور آذربایجان تحت عنوان چارچوب مفهومی مدیریت مقصد مشترک میان کشورهای آذربایجان، ایران و کامرون معرفی گردید.

او خاطر نشان کرد: با توجه به پذیرفته شدن پروژه گردشگری ایران در کمیته دائمی همکاری های مالی تجاری سازمان همکاری های اسلامی (COMCEC-OIC) در سال 2018 با مشارکت کشورهای ایران، ترکیه و آذربایجان، در اقدامی متقابل کشور آذربایجان نیز جمهوری اسلامی ایران و کامرون را به عنوان شریک مطالعاتی در پروژه گردشگری خود معرفی نموده است.

لاریجانی گفت: در چارچوب مفهومی پیشنهادی، یک مقصد به عنوان یک سیستم مولد بازارمحور با حضور گردشگران فعال می گردد اما بصورت مشترک توسط گردشگران همگام با تامین کنندگان خدمات فراوری می شوند و در راستای کل سیستم گردشگری مقصد در کنار مبداء، جابجایی، فضای مجازی و شناختی قرار می گیرد.

به گفته مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری در چارچوب جدید مدیریت مقصد، مقصد تنها یک محدوده زمینی در یک ساختار طبقاتی نیست و از چندین لایه تشکیل شده که به آن منطقه تجاری راهبردی گفته می گردد.

او گفت: مجری پروژه برای اجرایی کردن آن در سال 2019، همراه با تیم متخصصان و پژوهشگران کشور آذربایجان در نیمه اول خرداد سالجاری به ایران سفر و نشست هم اندیشی با صاحبنظران و متخصصان گردشگری کشورمان برای تکمیل پرسشنامه تحقیقاتی را برگزار خواهد نمود.

کومسک بازوی مالی تجاری سازمان همکاری های اسلامی OIC و چرخه مدیریت پروژه (PCM)یکی از مکانیزم های استراتژی کمیته دائمی کومسک است که با هدف ارائه کمکهای بلاعوض به پروژه های ظرفیت سازی و همکاریهای فنی از سپتامبر 2013 شروع به کار نموده است.

با پیگیری های دفتر بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری امسال و گذشته میلادی دو طرح از ایران توسط فعالان بخش خصوصی کشورمان ارائه و در این نهاد بین المللی پذیرفته شد و در حال حاضر در مرحله تبادل اطلاعات و انعقاد قراردادهای بین المللی برای اجرای آن قرار گرفته است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 270

به "ایران، شریک مطالعاتی جمهوری آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران، شریک مطالعاتی جمهوری آذربایجان در پروژه بازاریابی مقصد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید