انتقاد ماکرون و آدهانوم از نحوه توزیع جهانی واکسن

به گزارش مینی نت، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، تدروس آدهانوم رئیس سازمان بهداشت دنیای بارها نابرابری در توزیع واکسن کووید -19 در سطح دنیا را محکوم نموده و از کشورهای ثروتمند خواست تا دوزهای اضافی را برای یاری به تزریق این واکسن به کادر درمانی در کشورهای کم درآمد توزیع نمایند.

انتقاد ماکرون و آدهانوم از نحوه توزیع جهانی واکسن

آدهانوم در این باره گفت که در نخستین سال فعالیت کوواکس، نهاد هماهنگ کننده توزیع واکسن کرونا، فقیرترین کشورهای دنیا همچنان از دسترسی به این واکسن محروم هستند.

لازم به ذکر است که تا به امروز بیش از 3.2 میلیون نفر در سرتاسر دنیا بر اثر ابتلاء به این بیماری ویروسی جان خود را از دست داده اند.

تدروس در گزارشی پیرامون تسریع کننده دسترسی به ابزارهای کووید -19 که یک سال پیش پایه گذاری شد، گفت: حدود 900 میلیون دوز واکسن در سرتاسر دنیا توزیع شده است، اما بیش از 81 درصد آن به کشورهای برخوردار از درآمد بالا یا بالاتر از درآمد متوسط اختصاص یافته است، در حالی که کشورهای کم درآمد دنیا تنها 0.3 درصد این واکسن را دریافت نموده اند.

تدروس همچنین با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلاء به کرونا در کشور هند گفت که شرایط در هندوستان یادآور شرایط ویرانگری است که این ویروس می تواند به بار آورد.

از سوی دیگر، امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که از هر شش شهفرایند اروپایی و هر پنج شهفرایند آمریکای شمالی یک نفر واکسن کرونا را دریافت نموده است؛ در حالی که در قاره آفریقا این رقم 100 به یک است.

ماکرون در ادامه این فرایند توزیع واکسن در دنیا را غیرقابل قبول خواند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1573

به "انتقاد ماکرون و آدهانوم از نحوه توزیع جهانی واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ماکرون و آدهانوم از نحوه توزیع جهانی واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید