انتقاد خانواده فعال عربستانی از شکنجه و خفقان در زندان های آل سعود

به گزارش مینی نت، خواهر عبدالرحمن السدحان، فعال زندانی سعودی با انتقاد از سرکوبگری های رژیم آل سعود بیان کرد که برادرش به مدت 3 سال از ارتباط با خانواده محروم است.

انتقاد خانواده فعال عربستانی از شکنجه و خفقان در زندان های آل سعود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از عربی 21، خواهر عبدالرحمن السدحان فعال سیاسی سعودی بیان کرد که برادرم پس از سه سال بازداشت هنوز از ارتباط با خانواده ام محروم است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

آریج ، خواهر عبد الرحمن اعلام نمود که برادرم سه سال در بازداشت به سر می برد و در این مدت ما از ارتباط با وی محروم بوده ایم و آیا این حق ماست؟

وی از صحبت عربستان در خصوص شروع طرحی برای توسعه یک فضای قانونگذاری انتقاد کرد و گفت: توسعه این طرح در کشوری که اصل حقوق بشر نقض می گردد چه فایده ای دارد؟

ماه گذشته خانواده عبدالرحمان السدحان از آنچه که جنایت آل سعود علیه فرزند خود خوانده اند ابراز خشم کردند.

برادر عبدالرحمان درباره بردارش نوشت، کشورت را دوست داری، نظرت را بیان داشتی، اما تو را از سرکارت ربودند و سه سال سرنوشت نامشخصی داری. در این دوران تو را با شوکر شکنجه کردند، آویختند، تازیانه زدند و تو را از دنیای بیرون محروم نمودند، پس از گذشت دو سال از بازداشتت فقط اجازه دادند یک بار و به مدت یک دقیقه تماس تلفنی داشته باشی و انسان در عربستان برده ای بدون حقوق است.

عبد الرحمان السدحان کارمند هلال احمر عربستان بود که نیرو های امنیتی او را در سال 2018بازداشت کردند.

خبرگزاری بلومبرگ در آمریکا در خبری از بازداشت السدحان، مقامات آل سعود را به جاسوسی در توئیتر متهم کرد ونوشت، جاسوسی آنان در توئیتر منجر به بازداشت عبدالرحمان السدحان و چند تن دیگر در عربستان شد.

بلومبرگ به نقل از خواهر السدحان نوشت، جاسوسی بعضی از اعضای توئیتر برای عربستان موجب شد تا ریاض اطلاعات شش هزارمشترک توئیتر را به دست آورد. برادر من نیز از فعالان حقوق بشر بود و حسابی را با نام مستعار در توئیتر مدیریت می کرد، به همین دلیل نیرو های امنیتی عربستان مارس سال 2018 او را بازداشت کردند.

سازمان های حقوقی خبر دادند، مقامات عربستان شش تن از شهروندان این کشور را به دلیل داشتن صفحاتی با نام های مبهم در توئیتر بازداشت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1399 بروزرسانی: 19 اسفند 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1437

به "انتقاد خانواده فعال عربستانی از شکنجه و خفقان در زندان های آل سعود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد خانواده فعال عربستانی از شکنجه و خفقان در زندان های آل سعود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید