امتناع وزیر انرژی آمریکا از شرکت در تحقیقات اوکراین گیت

به گزارش مینی نت، وزیر انرژی آمریکا درخواست کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان این کشور برای ادای شهادت در زمینه پرونده اوکراین گیت را رد کرد.

امتناع وزیر انرژی آمریکا از شرکت در تحقیقات اوکراین گیت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ریک پری وزیر انرژی آمریکا اعلام نموده است که برای شهادت درباره پرونده اوکراین گیت در مجلس نمایندگان آمریکا حاضر نخواهد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سخنگوی وزارت انرژی آمریکا در این باره گفت، وزیر انرژی در جلسه پشت درهای بسته جهت استنطاق که حضور مشاور وزارت در آن ممنوع است حاضر نمی گردد.

این سخنگو گفت: اگر کمیته [مجلس نمایندگان] مشتاق است رویه ای جدی را دنبال کند، می توانند جهت دعوت به جلسه ای علنی که مشاور این وزارت خانه بتواند در آن حاضر باشد و مردم آمریکا نیز شاهد آن باشند، درخواست خود را ارسال کند.

روز آدینه کمیته تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا از ریک پری و راسل ووت مدیر اجرایی بودجه کاخ سفید درخواست نموده بود هفته آینده در مورد پرونده اوکراین گیت ادای شهادت نمایند.

یک افشاگر که گفته می گردد یک افسر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) است با تنظیم شکایت نامه ای علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، با اشاره به تماس تلفنی با همتای اوکرانی اش، او را به سوءاستفاده از قدرت، استفاده از امکانات دولت برای پیشبرد اهداف شخصی و درخواست از یک کشور خارجی جهت دخالت در مسائل داخلی آمریکا متهم نموده است.

نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا سوم مهرماه، رسماً آغاز تحقیقات برای استیضاح دونالد ترامپ را اعلام نموده است و تا کنون شماری از مقامات و دیپلمات های کنونی و سابق آمریکا و اوکراین در این خصوص ادای شهادت نموده اند. با این حال دولت آمریکا با این بهانه که آغاز این تحقیقات با رأی گیری صورت نگرفته است، از همکاری با آن امتناع می نماید.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 540

به "امتناع وزیر انرژی آمریکا از شرکت در تحقیقات اوکراین گیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امتناع وزیر انرژی آمریکا از شرکت در تحقیقات اوکراین گیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید