افزایش 600 درصدی قیمت بازیکنان چه توجیهی دارد؟

به گزارش مینی نت، سرمربی ذوب آهن گفت: من فکر می کنم گرایش خیلی از بازیکنان به باشگاه هایی است که پول بیشتر دارند و برایشان هزینه می نمایند. این موضوع کار ما را سخت نموده است. البته با توجه به تورم موجود بازیکن هم منطق خود را مطرح می نماید.

افزایش 600 درصدی قیمت بازیکنان چه توجیهی دارد؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، به نقل از فرهیختگان سرمربی ذوب آهن گفت: من فکر می کنم گرایش خیلی از بازیکنان به باشگاه هایی است که پول بیشتر دارند و برایشان هزینه می نمایند. این موضوع کار ما را سخت نموده است. البته با توجه به تورم موجود بازیکن هم منطق خود را مطرح می نماید. افزایش قیمت همیشه و همه جا مرسوم بوده است ولی این که با افزایش 600 درصدی روبه رو باشیم عجیب است.

تیم فوتبال ذوب آهن فصل قبل تا آستانه سقوط پیش رفت و در آخرین هفته بقای خود را مسجل کرد. از این رو فصل پرنوسان ذوبی ها که با منصوریان شروع و با لوکا بوناچیچ انتها یافت یکی از بدترین و شاید سخت ترین فصل های لیگ برتر برایشان بود. مدیران ذوب آهن در اقدامی تازه نیمکت تیم شان را به یک مربی جوان سپردند به این امید اینکه با تحولی عظیم و تفکراتی تازه تیم را از نو بسازند. این اما به آن معنی نیست که در ذوب آهن همه چیز خوب است چرا که مربی جدید نیز گله هایی دارد و برای ساختن ایده آل ها و رساندن ذوب آهن به اوج هنوز کمبودهایی دارند. گفت وگو با رحمان رضایی را در ادامه می خوانید.

درحالی که بعضی مخالف استفاده از مربیان تازه کار در لیگ برتر هستند ولی میانگین سنی مربیان لیگ رجحان پایین آمده است.

بستگی دارد مخالفان حضور مربیان جوان، بی تجربگی و تجربه را در چه می بینند. باید با دید کارشناسانه به این موضوع نگاه کنیم. از جهاتی ممکن است این حرف درست باشد و آنها نگران سوخت شدن مهره های خوب باشند ولی از جهاتی می توان به مربی جوان فرصت داد تا ببینیم ریسکی که در به کار گیری آنها شده در گذر زمان جواب می دهد؟

به نظر شما فوتبال عجول ما تحمل فرصت دادن به مربیان جوان را دارد؟

من کاری به مربیان دیگر ندارم و اهداف و طرح و برنامه دیگران را نمی دانم. خودم سعی کردم نیمکت لیگ برتر را چند فصلی تجربه کنم. لیگ یک را هم تجربه کردم. فکر کردم دیگر زمان آن است راهنمایی یک تیم لیگ رجحان را به عهده بگیرم. در این راه شرایطی را سپری کردم و صبر داشتم. به نقطه ای رسیدم که احساس کردم وقت آن است سرمربی شوم.

جوان شدن نیمکت تیم های لیگ رجحان می تواند فرصت جدیدی به بعضی بازیکنان جوان دهد تا بار دیگر شاهد ظهور پدیده هایی در این تیم ها باشیم؟

این بستگی به سیاست باشگاه دارد. باید دید باشگاهی که مربی جوان را به خدمت گرفته چه هدفی را دنبال می نماید. اگر باشگاه در پی پرورش استعداد و یا کشف بازیکن باشد این موضوع تحقق پیدا می نماید ولی اگر به دنبال نتایج زودهنگام باشد مربی نمی تواند وقت و انرژی خود را صرف این قبیل مسائل کند. از این رو چنین تفکراتی به نگاه و سیاست مدیر باشگاه مربوط است.

برنامه باشگاه ذوب آهن در استفاده از نیروی های جوان چیست؟

باشگاه ذوب آهن نیم نگاهی به بازیکنان جوان دارد. ضمن اینکه خودمان بازیکنان خوبی داریم. از طرفی تعدادی بازیکن با تجربه لیگ رجحان نیز در تفکرات مان واقع شده است. من خودم به شخصه دوست دارم از جوان ها استفاده کنم و اگر شرایط فراهم گردد دوست دارم جوان ها را به خدمت بگیرم و اگر استعدادی بود کشف کنم.

شما جزء بازیکنانی بودید که دیر کشف شدید و شاید چنین شرایطی را به خوبی درک کنید؟

دقیقا همین طور است! از این رو سعی می کنم به استعداد های ناب و قابل یاری نموده و فضا را برایشان فراهم کنم. از طرفی اگر کسی بود که می توانست مرا حداقل در 17 سالگی کشف کند می توانستم راحت 15 سال برای تیم ملی بازی کنم و مراحل پیشرفت بیشتری برایم فراهم می شد.

ذوب آهن فصل سختی را پشت سر گذاشت در قرارداد شما شرط خاصی برای حفظ تیم در لیگ برتر وجود دارد؟

دقیقا باشگاه شرایط سختی داشت و واقعا با ترس و لرز هفته آخر را سپری کردند. سال سختی بود. امیدوارم سال جاری ابتدا احتیاج های تیم را برآورده نموده و سپس به دنبال صندلی خوب باشیم. سال جاری هم با وجود گذشت چند هفته از شروع کار تیم، هنوز امکانات لازم فراهم نشده و پیروز نشدیم تیم آماده ای را در اردو داشته باشیم. با این حال سعی بر این است ناکامی های سال قبل را جبران کنیم و شرایط را در جدول بهبود ببخشیم. همه کوشش من این است شرایط را تغییر دهم درعوض انتظار دارم کمبودها رفع گردد و هرچه سریع تر بازیکنان مورد نظر به تیم ملحق شوند.

به نظر می رسد شرایط چندان راضی نماینده نیست؟

سال قبل هزینه زیادی شد، بازیکنان خوبی داشتند ولی شرایط سخت بود و همه با وجود کوششی که کردند سخت گذشت. در سال جدید با توجه به تجربه پارسال سعی داریم تیم را سریع ببندیم ولی متاسفانه سه هفته مانده به شروع مسابقات هنوز در چند پست اصلی بازیکن نداریم و این را باید باشگاه محقق کند و سریع تر تیم تکمیل گردد. امیدوارم به زودی ابزار لازم برای اردو ها و بازی های تدارکاتی که در پیش است در اختیار داشته باشم. در این مورد بارها با هیات مدیره باشگاه صحبت کردم. امیدوارم حالا که در آماده سازی قرار داریم، تا انتها هفته جاری بازیکنانی که قرار است با آنها قرارداد ببندیم و نام شان را به باشگاه اعلام کردیم هرچه زودتر به تیم ملحق شوند.

چرا با وجود درخواست شما جذب بازیکنان جدید به تعویق افتاده است؟

ما از روز اول لیست را ارائه دادیم و باید سریع تر اقدام کنیم. نباید در جذب بازیکن و مذاکرات تعلل باشد باید قوی تر عمل کنیم. بیشتر مربیان تیم های خود را بستند و نفرات مورد نظر را در اختیار دارند ولی ما هنوز نتوانستیم مهره های مورد نظر را جذب نموده و به اهداف تاکتیکی و بدنسازی برسیم. من به فکر تیم خودم هستم و انتظار دارم زودتر تیمم بسته گردد. ضروری است نفرات مورد نظر در اختیارم قرار بگیرند و بتوانم کارهای تاکتیکی را انجام دهم و شرایط بدنی بازیکنان را به ایده آل برسانیم. فارغ از هر بحث دیگری دغدغه ما حول محور جذب بازیکنان مورد نظر می چرخد.

قیمت بازیکنان در ناکامی مدیران شما تاثیر نداشت؟

البته که افزایش قیمت غیرمنتظره و نابهنگام بازیکنان تاثیر داشته است. من فکر می کنم گرایش خیلی از بازیکنان به باشگاه هایی است که پول بیشتر دارند و برایشان هزینه می نمایند. این موضوع کار ما را سخت نموده است. البته با توجه به تورم موجود بازیکن هم منطق خود را مطرح می نماید. افزایش قیمت همیشه و همه جا مرسوم بوده است ولی این که با افزایش 600 درصدی روبه رو باشیم عجیب است. از طرفی عدم جذب بازیکن خارجی هم دخیل بوده و شرایط قراردادی را به حالات انفجاری افزایش داد در نتیجه همه هزینه ها و قراردادها چند برابر شد. این موضوع از دست ما خارج است. البته افزایش قیمت در همه دنیای فوتبال وجود دارد ولی همیشه ملاک و معیاری دارد. امیدوارم اگر افزایشی صورت می گیرد با ملاک و معیار باشد. در بستن قراردادها تشخیص درست بدهیم و ملاک مناسب داشته باشیم. بدون شک افزایش قیمت یک بازیکن براساس توان و ظرفیت بازیکن قابل قبول است و غیر از این نه.

اخبار گروه سایر رسانه ها صرفا بازنشر اخبار سایت ها و خبرگزاری هاست و خبرنگاران هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 آبان 1399 بروزرسانی: 23 آبان 1399 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1209

به "افزایش 600 درصدی قیمت بازیکنان چه توجیهی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 600 درصدی قیمت بازیکنان چه توجیهی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید