افزایش پروازهای عبوری فضای افغانستان پس از سقوط هواپیمایی اوکراین ، درآمد پروازهای عبوری از آسمان ایران؛ فرصتی که می سوزد و دیگران بهره می برند

به گزارش مینی نت، محمد قاسم وفایی زاده، رئیس هوانوردی غیرنظامی افغانستان گفت که با بروز تنش های جدید در منطقه 25 درصد پروازهای عبوری از فضای افغانستان افزایش یافته است.

افزایش پروازهای عبوری فضای افغانستان پس از سقوط هواپیمایی اوکراین ، درآمد پروازهای عبوری از آسمان ایران؛ فرصتی که می سوزد و دیگران بهره می برند

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت تراکت ریسو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

او در صفحه رسمی فیسبوک خود نوشته که بعد از این تنش ها سازمان بین المللی هوانوردی غیر نظامی دنیا (ایکاو) و انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (آیاتا) از افغانستان و شمار دیگری از کشورهای منطقه خواست تا در زمینه پذیرش پروازهای عبوری بیشتر از فضای شان همکاری نمایند.

آقای وفایی زاده اضافه نموده که اداره هوانوردی افغانستان با اعلام آمادگی، اکنون عملا پذیرایی پروازهای عبوری شرکت های هوایی دنیا از فضای این کشور بوده که به دلیل مسائل امنیتی در فضای ایران و خلیج فارس تغییر راستا داده اند.

او اضافه نموده است که این اداره با در اختیار داشتن فناوری لازم، آمادگی کامل برای تسهیل پروازهای عبوری بیشتر دارد و نقش موثری را در مدیریت جریان ترافیک هوایی و سیستم حمل و نقل هوایی منطقه ایفا خواهد نمود.

قاسم وفایی زاده، رئیس عمومی اداره هوانوردی افغانستان به دویچه وله گفت: هر پروازی...که از فضای افغانستان عبور می نماید، ما از آنان 700 دلار حق عبور می گیریم. او اضافه نمود: [این افزایش] در هر روز می تواند نزدیک به 100 هزار دلار درآمد برای اداره هوانوری افغانستان ایجاد کند.

براساس آمار رسمی روزانه بطور متوسط بیشتر از 261 پرواز عبوری از فضای افغانستان انجام می گردد که سالانه به بیشتر از 95 هزار پرواز می رسد و سال گذشته افغانستان بیشتر از 66 میلیون دلار از بابت پروازهای عبوری درآمد داشته است.

اداره هوانوردی افغانستان با انتشار این تصویر نوشت که میزان پروازهای عبوری از فضای افغانستان 25 درصد افزایش یافته است

آقای وفایی می گوید که در حال حاضر روزانه بیشتر از 400 هواپیما از فضای افغانستان عبور می نمایند.

پیش از این هم اداره هوانوردی افغانستان از گشایش راستا جدید برای پروازهای عبوری از فضای افغانستان خبر داده بود. با تشدید تنش میان هند و پاکستان در اوایل بهار سال جاری، اسلام آباد حریم هوایی خود را مسدود و به هیچ هواپیمایی اجازه عبور از فضای پاکستان را نداد. این اداره اعلام نموده بود که بسته ماندن فضای پاکستان موجب کاهش تعداد پروازهای عبوری از افغانستان شده و این کشور حدود 15 میلیون دلار متضرر شده است.

منبع: چمدان
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 718

به "افزایش پروازهای عبوری فضای افغانستان پس از سقوط هواپیمایی اوکراین ، درآمد پروازهای عبوری از آسمان ایران؛ فرصتی که می سوزد و دیگران بهره می برند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش پروازهای عبوری فضای افغانستان پس از سقوط هواپیمایی اوکراین ، درآمد پروازهای عبوری از آسمان ایران؛ فرصتی که می سوزد و دیگران بهره می برند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید