اسلواکی هم دیپلمات های روس را اخراج کرد

به گزارش مینی نت، ایسنا نوشت:وزیر خارجه اسلواکی امروز (شنبه) گفت، اسلواکی تصمیم گرفته تا سه کارمند سفارت روسیه را به دلیل آنکه سرویس های ویژه اطلاعاتی دولت براتیسلاوا به آنها مظنون شدند، اخراج کند.

اسلواکی هم دیپلمات های روس را اخراج کرد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، روز آدینه ادوارد هگر، نخست وزیر اسلواکی گفت، سه دیپلمات روس در براتیسلاوا باید ظرف یک هفته این کشور را با توجه به اوضاع ژئوپلیتیکی و اوضاع پیش آمده در جمهوری چک ترک نمایند.

ایوان کورچوک، وزیر امور خارجه اسلواکی اعلام نمود، این کشور اقدامی سریع و قوی در حمایت از جمهوری چک بابت تنش اخیر دیپلماتیک با مسکو انجام می دهد.

وی ادامه داد: سرویس های ویژه اسلواکی در حال نظارت بر فعالیت های سرویس های ویژه خارجی در قلمروی خود هستند. آنها به صورت مرتب این کار را انجام می دهند.

وزیر خارجه اسلواکی اضافه کرد: ما اخیرا اطلاعاتی از سوی سرویس های ویژه خود دریافت نموده ایم که سه کارمند سفارت روسیه در براتیسلاوا بر اساس اصول دیپلماتیک رفتار نمی نمایند.

به گفته این مقام ارشد وزارت خارجه اسلواکی، این تصمیم در اخراج این سه دیپلمات روس در ارتباط با اوضاع در جمهوری چک است که در آن 18 دیپلمات روس اخیرا اخراج شدند.

وی ادامه داد: ما بر اساس اطلاعات واصله از سوی سرویس های ویژه خود عمل می کنیم. این یک تصمیم مستقل است. اما تعیین است که ما در پی در خواست جمهوری چک برای نشان دادن همبستگی خود با این کشور دست به این اقدام زده ایم.

311311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1575

به "اسلواکی هم دیپلمات های روس را اخراج کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسلواکی هم دیپلمات های روس را اخراج کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید