آیا کنکور ارشد 1400 به تعویق می افتد؟ خبرنگاران

به گزارش مینی نت، سخنگوی سازمان سنجش گفت: تعویق آزمون کارشناسی ارشد 1400 و کنکور سراسری بر عهده ستاد ملی است.

آیا کنکور ارشد 1400 به تعویق می افتد؟ خبرنگاران

فاطمه زرین آمیزی، سخنگوی سازمان سنجش در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به برگزاری کنکور ارشد 1400 گفت: وقتی ستاد ملی مبارزه با کرونا مجوز می دهد که این آزمون برگزار گردد، سازمان نمی تواند آزمون را برگزار نکند، بلکه باید تمام اقدامات را برای برگزاری این آزمون انجام دهد.

سخنگوی سازمان سنجش اعلام نمود: سازمان سنجش یک نهاد مجری است و براساس نظرات مراجع تصمیم گیر ملزم به اجرای وظایفی است که برای آن معین می گردد.

زرین آمیزی مطرح نمود: تنها نهادی که می تواند در مورد برگزار شدن یا نشدن آزمون های مختلف یا انجام هر فعالیت دیگری توسط سازمان سنجش یا سایر نهاد های دولتی و خصوصی تصمیم گیری کند، ستاد ملی مبارزه با کروناست و سازمان های مجری از جمله سازمان سنجش نمی توانند با نظرات این مرجع مخالفت نمایند.

وی گفت: سازمان سنجش فعلا موظف است که آزمون کارشناسی ارشد را در هفته اول خرداد برگزار کند، چرا که تا این لحظه تصمیمی برای لغو این آزمون اتخاذ نشده است و البته هنوز نمی توان پیش بینی کرد که شرایط شیوع کرونا در آن تاریخ به چه صورت خواهد بود.

زرین آمیزی گفت: تا این لحظه قرار است که آزمون های سراسری سال 1400 در فاصله زمانی 9 تا 12 تیر برگزار گردد، اما متاسفانه شرایط همه گیری کرونا حتی برای یک هفته بعد نیز قابل پیش بینی نیست و امکان دارد تاریخ برگزاری این آزمون ها هم تغییر کند.

سخنگوی سازمان سنجش بیان نمود: البته ما امیدواریم که شیوع کرونا کنترل گردد تا امکان انجام فعالیت های جاری در کشورمان از جمله برگزاری آزمون های سازمان سنجش وجود داشته باشد؛ چون برگزار شدن یا نشدن یک آزمون در شرایط همه گیری این بیماری در هر دو صورت تبعات مختلفی خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mininote.ir شناسه مطلب: 1534

به "آیا کنکور ارشد 1400 به تعویق می افتد؟ خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا کنکور ارشد 1400 به تعویق می افتد؟ خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید